Matematycy z Gimnazjum nr 2 na UKSW (foto)

Od czytelników

Matematycy z Gimnazjum nr 2 na UKSW (foto)

08.06.2017
autor: Uczniowie klasy IIIb Gimnazjum nr 2
Uczniowie klasy III b Gimnazjum nr 2 realizującej eksperyment pedagogiczny „Odkrywamy matematykę. Odkrywamy fizykę”, wraz z opiekunami Jolantą Sarnacką i Jadwigą Gerek, uczestniczyli w wycieczce do Warszawy, na Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Wydział Matematyczno – Przyrodniczy, Szkoła Nauk Ścisłych. Uczelnia jest opiekunem merytorycznym eksperymentu.
Na początku powitali nas w gościnnych murach uczelni: prodziekan ds. studenckich dr Tomasz Kulpa oraz opiekun eksperymentu dr Tomasz Rogala. Prof. Jan Mostowski wygłosił bardzo ciekawy wykład zatytułowany „Fizyka dźwięku muzycznego”. Poznaliśmy fizyczne właściwości dźwięków muzycznych i wzorce ich częstotliwości, różnice pomiędzy skalą naturalną a skalą temperowaną oraz konsonanse i dysonanse w muzyce. Wykładowca, osobiście grając na keybordzie, podawał przykłady analizy dźwięku wybranych instrumentów muzycznych. Poznaliśmy zależności pomiędzy kształtem i budową instrumentów a skalą emitowanych przez nie dźwięków.
Kolejnym punktem były warsztaty prowadzone przez studentów Koła Naukowego Matematyków dr Tomasza Rogali dotyczące sztuczek w grach karcianych oraz składania papierowych fleksagonów. Następnie szyfrowaliśmy słowa za pomocą mechanizmu naśladującego Enigmę.
Kolejną atrakcją, która wzbudziła niezwykłe zainteresowanie wśród gimnazjalistów, były warsztaty w laboratorium komputerowym. Uczniowie mieli za zadanie napisać kod w Arduino, dzięki któremu głaskany kot z papieru mruczał i świecił oczami. Wszystkim udało się napisać je poprawnie. Testowane „koty” prawidłowo reagowały. Studenci z Koła Naukowego Informatyków „Fraktal” byli pod wrażeniem wiedzy gimnazjalistów. 
Na koniec miłym akcentem był poczęstunek. 
Dziękujemy organizatorom za rzetelnie i ciekawie przygotowane zajęcia. Będziemy mile wspominać spędzony czas.
Komentuj, logując się przez Facebooka, Google+, Twittera, Disqus LUB pisz jako gość