To nie są udane wakacje dla mieszkańca powiatu wyszkowskiego, który na urlop wynajął dom, ale na miejscu okazało się, że właściciel nic o tym nie wie…
Oszukany mężczyzna zgłosił się na policję we wtorek 20 lipca. Planując wakacyjny wyjazd, dokonaniu rezerwacji domu i opłacił pobyt. Nic nie wzbudzało jego podejrzeń. Na miejscu okazało się jednak, że dom, który mężczyzna wynajął co prawda istnieje, ale jego właściciel nie zamieszczał ogłoszenia wynajmu.
Mieszkaniec naszego powiatu stracił 12 tys. zł.
By uniknąć oszustwa „ na kwaterę”:
• zarezerwuj pobyt u renomowanego agenta lub w sprawdzonym biurze podróży
• staraj się korzystać z oficjalnych stron hoteli, pensjonatów, itp. lub portali skupiających zweryfikowanych ogłoszeniodawców
• sprawdź, czy dom, apartament lub pensjonat faktycznie istnieje
• sprawdź, czy istnieje podany w ofercie adres, ponieważ zdarza się, że ogłoszenie dotyczy ulicy, bądź adresu, którego nie ma
• nie sugeruj się wyłącznie opiniami zadowolonych klientów dostępnymi na stronie internetowej obiektu - w przypadku oszustwa są one spreparowane
• sprawdź, czy strona internetowa zawiera pełne dane kontaktowe, numer telefonu stacjonarnego, adres pocztowy i wszelkie inne informacje, które ułatwiają kontakt, gdyby coś poszło nie tak
• jeżeli w ogłoszeniu podano bardzo mało informacji, np. tylko numer telefonu komórkowego, to już powinno wzbudzić czujność; ogłoszenie bardziej „anonimowe”, tym bardziej podejrzane
• poproś o dodatkowe zdjęcia i zadaj dodatkowe pytania dotyczące rezerwacji, pokoju, połączenia Wi-Fi, lokalizacji i przyległego obszaru
• sprawdź, czy strona internetowa oferuje regulamin, zasady zwrotu pieniędzy i politykę prywatności
• zachowaj szczególną ostrożność, jeśli zostaniesz poproszony o dokonanie płatności przelewem bankowym lub gotówką; korzystaj z bezpiecznej strony płatniczej
• zwróć szczególną uwagę na nazwę i domenę witryny, nawet niewielkie zmiany w nazwie lub domenie przypominającej znaną firmę mogą kierować do zupełnie innej
• przejrzyj swoje dane osobowe, daty oraz dane zakupionego noclegu, upewnij się, że otrzymałeś niezbędne dokumenty dokonanej rezerwacji
• zachowaj całą dokumentację związaną z transakcją, przelewy, e-maile, zarówno te, które wysyłane, jak i otrzymane.