W związku z zagrożeniem epidemiologicznym, urzędy znajdujące się na terenie naszego powiatu ograniczają dostęp dla mieszkańców. Apelują o odpowiedzialne zachowanie, załatwianie spraw przez telefon i Internet. Sprawdź nasz informator.
Zdecydowana większość pracowników obu urzędu miejskiego i starostwa powiatowego pozostaje na stanowiskach pracy, wszystkie wydziały na bieżąco realizują swoje obowiązki. 16 marca zmianie uległa forma kontaktu z interesantem. Wizyty odbywać się będą po wcześniejszym kontakcie z urzędem i ustaleniu terminu. We wtorki czas pracy został skrócony do godz. 16.
Starostwo powiatowe
Zmiany dotyczą głównie obsługującego najwięcej klientów wydziału komunikacji, który od poniedziałku 16 marca zawiesza bezpośrednią obsługę.
- Rejestrowane będą jedynie pojazdy nowe, pojazdy sprowadzone z zagranicy oraz pilne przypadki po uzgodnieniu telefonicznym (29-743-59-18 lub 29-743-59-17).
- Zgłoszenia zbycia i nabycia pojazdów oraz inne wnioski w sprawie pojazdów można składać za pośrednictwem poczty lub drogą elektroniczną (platforma ePUAP i elektroniczna skrzynka podawcza systemu pojazd i kierowca) www.esp.pwpw.pl, www.gov.pl
- Osoby, które zdały egzamin państwowy na prawo jazdy i muszą uiścić tyko opłatę za wydanie dokumentu, mogą to zrobić elektronicznie bez pojawiania się w urzędzie (należy zadzwonić do urzędu, że opłata została dokonana).
- Pozostałe usługi będą dostępne wyłącznie za pośrednictwem platformy ePUAP lub po uzgodnieniu telefonicznym (m.in. odbiór stałego dowodu rejestracyjnego):
sprawy związane z pojazdami: 29-743-59-17, 29-743-59-18 komunikacja@powiat-wyszkowski.pl; transport: 29-743-59-27 a.jabaji@powiat-wyszkowski.pl; transport, osk, skp: 29-743-59-27 w.kondeja@powiat-wyszkowski.pl; prawa jazdy: 29-743-59-27 lub 29-743-59-15 w.kondeja@powiat-wyszkowski.pl.
Jeśli chodzi o pozostałe wydziały, władze starostwa zwracają się do mieszkańców o ograniczenie wizyt jedynie do spraw koniecznych i pilnych, najlepiej po uprzednim kontakcie telefonicznym z pracownikiem komórki, który potwierdzi możliwość osobistego stawiennictwa. Wszystkie dokumenty (także dotyczące zakresu geodezji i budownictwa) należy składać w jedynym punkcie podawczym, który będzie zlokalizowany w pokoju nr 39 (Kancelaria). Ważne, by w celu załatwienia sprawy do urzędu zgłaszały się jedynie osoby zdrowe.
Kontakt ze starostwem za pośrednictwem: platformy ePUAP:/powiat-wyszkowski/skrytka, poczty e-mail: starostwo@powiat-wyszkowski.pl, telefonicznie: 29-743-59-00, 743-59-35, poczty tradycyjnej: al. Róż 2, 07-200 Wyszków
Bezpośrednie numery do innych wydziałów:
sekretariat starosty – 29-743-59-35
kancelaria – 29-743-59-00
wydział edukacji – 29-743-59-49
wydział inwestycji i dróg publicznych – 29-743-59-06
wydział geodezji i gospodarki nieruchomościami - 29-743-59-20, -25
wydział architektoniczno-budowlany – 29-743-59-09, -10
wydział środowiska i rolnictwa – 29-743-59-45
wydział promocji i rozwoju – 29-743-59-03
powiatowy zespół ds. orzekania o niepełnosprawności - 29-743-59-40
referat obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego – 29-743-59-08
referat ds. pozyskiwania środków zewnętrznych i zamówień publicznych – 29-743-59-04
powiatowy rzecznik konsumentów - 29-743-59-40
Urząd Miejski Wyszków
Zanim przyjdziesz do urzędu, skontaktuj się z telefonicznie bądź mailowo, by dowiedzieć się, czy osobiste odwiedziny w magistracie są konieczne i jak załatwić sprawę: tel.: 29-742-42-01/08, gmina@wyszkow.pl
Kontakt
Dochody niepodatkowe gminy: 29-743-77-14
Dowody osobiste: 29-743-77-55
Działalność gospodarcza i zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych: 29-743-77-01
Ewidencja ludności (zameldowanie, wymeldowanie, udostępnienie danych osobowych): 29-743-77-03
Gospodarka nieruchomościami: 29-743-77-67
Inwestycje: 29-743-77-71 lub e-mail: inwestycje@wyszkow.pl
Księgowość podatkowa dotycząca wszystkich podatków i opłat - księgowanie wpłat; wyjaśnienia w sprawie zaległości i nadpłat: 29-743-77-33 / 29-743-77-20
Nazewnictwo ulic, wycinka drzew, numeracja budynków, decyzje środowiskowe: 29-743-77-74
Odpady komunalne, prawo wodne: 29-743-77-04 lub e-mail: odpady@wyszkow.pl
Opłata skarbowa - księgowanie wpłat, zwroty: 29-743-77-27
Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi - wymiar, zaległości, nadpłaty, księgowanie wpłat: 29-743-77-57
Oświetlenie uliczne, ochrona zabytków: 29-743-77-45
Organizacje pozarządowe, organizacja wydarzeń, promocja: 29-743-77-13
Płatności dla kontrahentów za wykonane usługi: 29-743-77-25
Podatek akcyzowy zawarty w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej: 29-743-77-65
Podatek od nieruchomości, podatek rolny; podatek leśny - wymiar na rok bieżący i za lata ubiegłe: 29-743-77-56 / 29-743-77-65
Podatek od środków transportowych - wymiar na rok bieżący i za lata ubiegłe: 29-743-77-27
Profilaktyka uzależnień: 29-743-77-12 lub e-mail: profilaktyka@wyszkow.pl
Reklamacje za parkowanie w strefie płatnego parkowania: 29-743-77-20
Sprawy komunalne (drogi, zieleń, padłe zwierzęta, zajęcie pasa drogowego, decyzje lokalizacyjne): 29-743-77-38
Sprawy mieszkaniowe, dodatki mieszkaniowe i energetyczne: 29-743-77-26
Sprawy oświatowe: 29-743-77-10 / 29-743-77-32 lub e-mail: oswiata@wyszkow.pl
Sprzedaż nieruchomości, przetargi, użytkowanie wieczyste: 29-743-77-17
Urząd Stanu Cywilnego w Wyszkowie (rejestracja urodzeń, małżeństw, zgonów): 29-743-77-11 / 29-743-77-52 / 29-743-77-36
Wydanie wypisów i wyrysów z planu, decyzje podziału nieruchomości: 29-743-77-60
Wszystkie karty usług i druki są do pobrania na stronie: www.bip.wyszkow.pl w zakładce Poradnik Interesanta – Karty Usług
Urząd Gminy Zabrodzie
Od 16 marca wstęp do Urzędu Gminy w Zabrodziu zostanie ograniczony dla interesantów. Kasa w urzędzie zostaje zamknięta do odwołania, a załatwiane będą tylko sprawy pilne. Płatności należy dokonywać przelewem ma dokumenty przesyłać e-mailem lub pocztą. Kontakt z wydziałami urzędu możliwy za pośrednictwem telefonu i poczty e-mail. Tel. 29-757-12-28, 29-642-31-60, całodobowy dyżur telefoniczny 29-64-23-195.
Urząd Gminy Długosiodło
Interesanci Urzędu Gminy i Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej obsługiwani są przez okienko znajdujące się na I piętrze budynku urzędu (klatka schodowa wejścia od strony Posterunku Policji). Większość spraw można załatwiać przez: kontakt telefoniczny 29-64-23-650, mailowy gmina@dlugosiodlo.pl, poprzez ePUAP (www.epuap.gov.pl), adres skrytki urzędu /gminadlugosiodlo/skrytka, korzystanie z tradycyjnej drogi korespondencji.
Urząd Gminy Brańszczyk
Ograniczenie do niezbędnego minimum wizyt w budynku urzędu i jednostek organizacyjnych. Wcześniejsze umawianie niezbędnych wizyt w urzędzie. Można tego dokonać telefonicznie lub przez Internet, tel. 29-59-29-310 lub przez Internet.
Urząd Gminy Somianka
Z dniem 16 marca urząd został zamknięty dla obywateli. Sprawy urzędowe można można załatwiać pocztą tradycyjną, elektroniczną i telefoniczną. Obsługa osobista mieszkańców została ograniczona wyłącznie do spraw niecierpiących zwłoki, np. wystawienie aktu zgonu, złożenie lub odbiór dowodu osobistego, ale po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu.
Urząd Gminy Rząśnik
Ograniczenie osobistych wizyt w urzędzie, a w miarę możliwości załatwianie spraw drogą elektroniczną lub przez telefon: 29-59-29-260.
Urząd Skarbowy
Zeznania PIT można wrzucać do skrzynki stojącej przy wejściu. Usługi Twój e-PIT oraz e-Deklaracje dostępne na stronie podatki.gov.pl. Kontakt telefoniczny:
Zeznania PIT można wrzucać do skrzynki stojącej przy wejściu. Usługi Twój e-PIT oraz e-Deklaracje dostępne na stronie podatki.gov.pl. Kontakt telefoniczny:
PIT : 743-02-46, 29-74-314-75, 29-743-14-70, 29-743-02-41, wew. 364
VAT: 29-743-14-77, 29-742-59-29
CIT: 29-743-14-75
podatek akcyzowy: 23-662-60-89
spadki/darowizny: 29-743-14-70, 29-743-14-78
rejestracja podatników: 29-742-27-03
egzekucja administracyjna: 29-743-14-72, 29-743-14-73, 29-743-14-74
rachunkowość podatkowa: 29-743-14-87, 29-743-14-88, 29-743-14-89
komórka wierzycielska: 29-743-14-99, 29-743-14-93, 29-743-14-98
Adres e-mail urzędu skarbowego: us.wyszkow@mf.gov.pl
Powiatowy Urząd Pracy
Ograniczenie do niezbędnego minimum wizyt osobistych. Możliwość korzystania z innych form kontaktu: elektronicznego – wawy@praca.gov.pl, telefonicznego – 29-742-61-66, 29-742-21-35
Korzystając z usług elektronicznych przez Internet możesz m.in.: zarejestrować się jako osoba bezrobotna, zarejestrować ofertę pracy, przesłać wniosek dot. oświadczenia o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi oraz zezwolenia na pracę sezonową cudzoziemca, znaleźć ofertę pracy, przesłać pismo do urzędu poprzez: platformę ePUAP, e-mail: wawy@praca.gov.pl. Strona internetowa: wyszkow.praca.gov.pl
Ośrodek Pomocy Społecznej w Wyszkowie
Zmiany w punkcie obsługi 500+ przy ul. Kościuszki 54 i w siedzibie głównej ośrodka przy ul. 3 Maja 16. Od poniedziałku 16 marca ograniczona została liczba stanowisk bezpośredniej obsługi klientów. Ośrodek apeluje o ograniczenie do niezbędnego minimum wizyt i korzystanie z alternatywnych form komunikacji. Popularnym środkiem stała się platforma ePUAP, ale sprawy można załatwić również za pośrednictwem e-mail i przez telefon. Pracownicy socjalni także ograniczyli do minimum spotkania z mieszkańcami w terenie.
Wnioski o świadczenia wychowawcze, świadczenia rodzinne i opiekuńcze można składać za pośrednictwem bankowości elektronicznej, a także platformy e-PUAP. Dla wniosków złożonych np. 27 marca prawo do świadczenia przysługuje za cały marzec, nie ma zatem znaczenia czy wniosek zostanie złożony 13 czy 27 marca.
Kontakt mailowy do OPS: mail: sekretariat@ops.wyszkow.pl, tel: 29-74-249-02, 29-742-40-97, 29-742-96-16.
Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji
Obsługa telefoniczna i mailowa: 29-742-38-27, mail: bip@bip.pwikwyszkow.pl. Wstrzymane zostało także pobieranie i przyjmowanie próbek wody i ścieków do badań.
Obsługa telefoniczna i mailowa: 29-742-38-27, mail: bip@bip.pwikwyszkow.pl. Wstrzymane zostało także pobieranie i przyjmowanie próbek wody i ścieków do badań.
KRUS
Jeżeli zaistnieje potrzeba bezpośredniego kontaktu z pracownikami, należy wcześniej skonsultować się telefonicznie, 29-743-16-13
Jeżeli zaistnieje potrzeba bezpośredniego kontaktu z pracownikami, należy wcześniej skonsultować się telefonicznie, 29-743-16-13
ZUS
Apeluje o ograniczenie wizyt i skraca godziny, w których będzie obsługiwać klientów. Chodzi o dwa najbliższe poniedziałki. Urząd zachęca też do kontaktowania się przez Internet lub infolinię. 16 i 23 marca sale obsługi klientów będą czynne tylko do godz. 15.00. ZUS prosi o rozważenie skorzystania z informacji telefonicznej (tel. 22-560-16-00, dni robocze godz. 7.00 - 18.00) lub komunikacji mailowej na adres cot@zus.pl. Większość spraw w ZUS można załatwić poprzez Platformę Usług Elektronicznych (www.pue.zus.pl).
Apeluje o ograniczenie wizyt i skraca godziny, w których będzie obsługiwać klientów. Chodzi o dwa najbliższe poniedziałki. Urząd zachęca też do kontaktowania się przez Internet lub infolinię. 16 i 23 marca sale obsługi klientów będą czynne tylko do godz. 15.00. ZUS prosi o rozważenie skorzystania z informacji telefonicznej (tel. 22-560-16-00, dni robocze godz. 7.00 - 18.00) lub komunikacji mailowej na adres cot@zus.pl. Większość spraw w ZUS można załatwić poprzez Platformę Usług Elektronicznych (www.pue.zus.pl).
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna
Apeluje o ograniczenie wizyt i zaleca kontakt telefoniczny 29-742-32-45, 510-208-072, mailowy wyszkow@psse.waw.pl
Apeluje o ograniczenie wizyt i zaleca kontakt telefoniczny 29-742-32-45, 510-208-072, mailowy wyszkow@psse.waw.pl