Urzędy ograniczają dostęp dla mieszkańców (AKTUALIZACJA NA BIEŻĄCO)

Wydarzenia

Urzędy ograniczają dostęp dla mieszkańców (AKTUALIZACJA NA BIEŻĄCO)

15.03.2020
autor: Sylwia Bardyszewska (opr.)
W związku z zagrożeniem epidemiologicznym, urzędy znajdujące się na terenie naszego powiatu ograniczają dostęp dla mieszkańców. Apelują o odpowiedzialne zachowanie, załatwianie spraw przez telefon i Internet. Sprawdź nasz informator.  

Zdecydowana większość pracowników obu urzędu miejskiego i starostwa powiatowego pozostaje na stanowiskach pracy, wszystkie wydziały na bieżąco realizują swoje obowiązki. 16 marca zmianie uległa forma kontaktu z interesantem. Wizyty odbywać się będą po wcześniejszym kontakcie z urzędem i ustaleniu terminu. We wtorki czas pracy został skrócony do godz. 16.  
 
Starostwo powiatowe 
Zmiany dotyczą głównie obsługującego najwięcej klientów wydziału komunikacji, który od poniedziałku 16 marca zawiesza bezpośrednią obsługę.  
  1. Rejestrowane będą jedynie pojazdy nowe, pojazdy sprowadzone z zagranicy oraz pilne przypadki po uzgodnieniu telefonicznym (29-743-59-18 lub 29-743-59-17).
  2. Zgłoszenia zbycia i nabycia pojazdów oraz inne wnioski w sprawie pojazdów można składać za pośrednictwem poczty lub drogą elektroniczną (platforma ePUAP i elektroniczna skrzynka podawcza systemu pojazd i kierowca) www.esp.pwpw.pl, www.gov.pl  
  3. Osoby, które zdały egzamin państwowy na prawo jazdy i muszą uiścić tyko opłatę za wydanie dokumentu, mogą to zrobić elektronicznie bez pojawiania się w urzędzie (należy zadzwonić do urzędu, że opłata została dokonana). 
  4. Pozostałe usługi będą dostępne wyłącznie za pośrednictwem platformy ePUAP lub po uzgodnieniu telefonicznym (m.in. odbiór stałego dowodu rejestracyjnego):  
sprawy związane z pojazdami: 29-743-59-17, 29-743-59-18 komunikacja@powiat-wyszkowski.pl; transport: 29-743-59-27 a.jabaji@powiat-wyszkowski.pl; transport, osk, skp: 29-743-59-27 w.kondeja@powiat-wyszkowski.pl; prawa jazdy: 29-743-59-27 lub 29-743-59-15 w.kondeja@powiat-wyszkowski.pl. 
Jeśli chodzi o pozostałe wydziały, władze starostwa zwracają się do mieszkańców o ograniczenie wizyt jedynie do spraw koniecznych i pilnych, najlepiej po uprzednim kontakcie telefonicznym z pracownikiem komórki, który potwierdzi możliwość osobistego stawiennictwa. Wszystkie dokumenty (także dotyczące zakresu geodezji i budownictwa) należy składać w jedynym punkcie podawczym, który będzie zlokalizowany w pokoju nr 39 (Kancelaria). Ważne, by w celu załatwienia sprawy do urzędu zgłaszały się jedynie osoby zdrowe. 
Kontakt ze starostwem za pośrednictwem: platformy ePUAP:/powiat-wyszkowski/skrytka, poczty e-mail: starostwo@powiat-wyszkowski.pl, telefonicznie: 29-743-59-00, 743-59-35, poczty tradycyjnej: al. Róż 2, 07-200 Wyszków 
Bezpośrednie numery do innych wydziałów: 
sekretariat starosty – 29-743-59-35 
kancelaria – 29-743-59-00 
wydział edukacji – 29-743-59-49 
wydział inwestycji i dróg publicznych – 29-743-59-06 
wydział geodezji i gospodarki nieruchomościami - 29-743-59-20, -25 
wydział architektoniczno-budowlany – 29-743-59-09, -10 
wydział środowiska i rolnictwa – 29-743-59-45 
wydział promocji i rozwoju – 29-743-59-03 
powiatowy zespół ds. orzekania o niepełnosprawności - 29-743-59-40 
referat obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego – 29-743-59-08 
referat ds. pozyskiwania środków zewnętrznych i zamówień publicznych – 29-743-59-04 
powiatowy rzecznik konsumentów - 29-743-59-40 

Urząd Miejski Wyszków
Zanim przyjdziesz do urzędu, skontaktuj się z telefonicznie bądź mailowo, by dowiedzieć się, czy osobiste odwiedziny w magistracie są konieczne i jak załatwić sprawę: tel.: 29-742-42-01/08, gmina@wyszkow.pl   
Kontakt
Dochody niepodatkowe gminy: 29-743-77-14 
Dowody osobiste: 29-743-77-55 
Działalność gospodarcza i zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych: 29-743-77-01 
Ewidencja ludności (zameldowanie, wymeldowanie, udostępnienie danych osobowych): 29-743-77-03 
Gospodarka nieruchomościami: 29-743-77-67 
Inwestycje: 29-743-77-71 lub e-mail: inwestycje@wyszkow.pl 
Księgowość podatkowa dotycząca wszystkich podatków i opłat - księgowanie wpłat; wyjaśnienia w sprawie zaległości i nadpłat: 29-743-77-33 / 29-743-77-20   
Nazewnictwo ulic, wycinka drzew, numeracja budynków, decyzje środowiskowe: 29-743-77-74 
Odpady komunalne, prawo wodne: 29-743-77-04 lub e-mail: odpady@wyszkow.pl 
Opłata skarbowa - księgowanie wpłat, zwroty: 29-743-77-27 
Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi - wymiar, zaległości, nadpłaty, księgowanie wpłat: 29-743-77-57 
Oświetlenie uliczne, ochrona zabytków: 29-743-77-45 
Organizacje pozarządowe, organizacja wydarzeń, promocja: 29-743-77-13 
Płatności dla kontrahentów za wykonane usługi: 29-743-77-25 
Podatek akcyzowy zawarty w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej: 29-743-77-65 
Podatek od nieruchomości, podatek rolny; podatek leśny - wymiar na rok bieżący i za lata ubiegłe: 29-743-77-56 / 29-743-77-65   
Podatek od środków transportowych - wymiar na rok bieżący i za lata ubiegłe: 29-743-77-27 
Profilaktyka uzależnień: 29-743-77-12 lub e-mail: profilaktyka@wyszkow.pl  
Reklamacje za parkowanie w strefie płatnego parkowania: 29-743-77-20 
Sprawy komunalne (drogi, zieleń, padłe zwierzęta, zajęcie pasa drogowego, decyzje lokalizacyjne): 29-743-77-38 
Sprawy mieszkaniowe, dodatki mieszkaniowe i energetyczne: 29-743-77-26 
Sprawy oświatowe: 29-743-77-10 / 29-743-77-32 lub e-mail: oswiata@wyszkow.pl 
Sprzedaż nieruchomości, przetargi, użytkowanie wieczyste: 29-743-77-17 
Urząd Stanu Cywilnego w Wyszkowie (rejestracja urodzeń, małżeństw, zgonów): 29-743-77-11 / 29-743-77-52 / 29-743-77-36 
Wydanie wypisów i wyrysów z planu, decyzje podziału nieruchomości: 29-743-77-60 
Wszystkie karty usług i druki są do pobrania na stronie: www.bip.wyszkow.pl w zakładce Poradnik Interesanta – Karty Usług 
 
Urząd Gminy Zabrodzie 
Od 16 marca wstęp do Urzędu Gminy w Zabrodziu zostanie ograniczony dla interesantów. Kasa w urzędzie zostaje zamknięta do odwołania, a załatwiane będą tylko sprawy pilne. Płatności należy dokonywać przelewem ma dokumenty przesyłać e-mailem lub pocztą. Kontakt z wydziałami urzędu możliwy za pośrednictwem telefonu i poczty e-mail. Tel. 29-757-12-28, 29-642-31-60, całodobowy dyżur telefoniczny 29-64-23-195. 
 
Urząd Gminy Długosiodło 
Interesanci Urzędu Gminy i Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej obsługiwani są przez okienko znajdujące się na I piętrze budynku urzędu (klatka schodowa wejścia od strony Posterunku Policji). Większość spraw można załatwiać przez: kontakt telefoniczny 29-64-23-650, mailowy gmina@dlugosiodlo.pl, poprzez ePUAP (www.epuap.gov.pl), adres skrytki urzędu /gminadlugosiodlo/skrytka, korzystanie z tradycyjnej drogi korespondencji. 
 
Urząd Gminy Brańszczyk 
Ograniczenie do niezbędnego minimum wizyt w budynku urzędu i jednostek organizacyjnych. Wcześniejsze umawianie niezbędnych wizyt w urzędzie. Można tego dokonać telefonicznie lub przez Internet, tel. 29-59-29-310 lub przez Internet. 
 
Urząd Gminy Somianka 
Z dniem 16 marca urząd został zamknięty dla obywateli. Sprawy urzędowe można można załatwiać pocztą tradycyjną, elektroniczną i telefoniczną. Obsługa osobista mieszkańców została ograniczona wyłącznie do spraw niecierpiących zwłoki, np. wystawienie aktu zgonu, złożenie lub odbiór dowodu osobistego, ale po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu.
 
Urząd Gminy Rząśnik 
Ograniczenie osobistych wizyt w urzędzie, a w miarę możliwości załatwianie spraw drogą elektroniczną lub przez telefon: 29-59-29-260. 
 
Urząd Skarbowy
Zeznania PIT można wrzucać do skrzynki stojącej przy wejściu. Usługi Twój e-PIT oraz e-Deklaracje dostępne na stronie podatki.gov.pl.  Kontakt telefoniczny: 
PIT : 743-02-46, 29-74-314-75, 29-743-14-70, 29-743-02-41, wew. 364 
VAT: 29-743-14-77, 29-742-59-29 
CIT: 29-743-14-75 
podatek akcyzowy: 23-662-60-89 
spadki/darowizny: 29-743-14-70, 29-743-14-78 
rejestracja podatników: 29-742-27-03 
egzekucja administracyjna: 29-743-14-72, 29-743-14-73, 29-743-14-74 
rachunkowość podatkowa: 29-743-14-87, 29-743-14-88, 29-743-14-89 
komórka wierzycielska: 29-743-14-99, 29-743-14-93, 29-743-14-98 
Adres e-mail urzędu skarbowego: us.wyszkow@mf.gov.pl 

Powiatowy Urząd Pracy 
Ograniczenie do niezbędnego minimum wizyt osobistych. Możliwość korzystania z innych form kontaktu: elektronicznego – wawy@praca.gov.pl, telefonicznego – 29-742-61-66, 29-742-21-35 
Korzystając z usług elektronicznych przez Internet możesz m.in.: zarejestrować się jako osoba bezrobotna, zarejestrować ofertę pracy, przesłać wniosek dot. oświadczenia o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi oraz zezwolenia na pracę sezonową cudzoziemca, znaleźć ofertę pracy, przesłać pismo do urzędu poprzez: platformę ePUAP, e-mail: wawy@praca.gov.pl. Strona internetowa: wyszkow.praca.gov.pl 

Ośrodek Pomocy Społecznej w Wyszkowie
Zmiany w punkcie obsługi 500+ przy ul. Kościuszki 54 i w siedzibie głównej ośrodka przy ul. 3 Maja 16. Od poniedziałku 16 marca ograniczona została liczba stanowisk bezpośredniej obsługi klientów. Ośrodek apeluje o ograniczenie do niezbędnego minimum wizyt i korzystanie z alternatywnych form komunikacji. Popularnym środkiem stała się platforma ePUAP, ale sprawy można załatwić również za pośrednictwem e-mail i przez telefon. Pracownicy socjalni także ograniczyli do minimum spotkania z mieszkańcami w terenie. 
Wnioski o świadczenia wychowawcze, świadczenia rodzinne i opiekuńcze można składać za pośrednictwem bankowości elektronicznej, a także platformy e-PUAP. Dla wniosków złożonych np. 27 marca prawo do świadczenia przysługuje za cały marzec, nie ma zatem znaczenia czy wniosek zostanie złożony 13 czy 27 marca. 
Kontakt mailowy do OPS: mail: sekretariat@ops.wyszkow.pl, tel: 29-74-249-02, 29-742-40-97, 29-742-96-16. 
Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji
Obsługa telefoniczna i mailowa: 29-742-38-27, mail: bip@bip.pwikwyszkow.pl. Wstrzymane zostało także pobieranie i przyjmowanie próbek wody i ścieków do badań. 
 
KRUS
Jeżeli zaistnieje potrzeba bezpośredniego kontaktu z pracownikami, należy wcześniej skonsultować się telefonicznie, 29-743-16-13 
 
ZUS
Apeluje o ograniczenie wizyt i skraca godziny, w których będzie obsługiwać klientów. Chodzi o dwa najbliższe poniedziałki. Urząd zachęca też do kontaktowania się przez Internet lub infolinię. 16 i 23 marca sale obsługi klientów będą czynne tylko do godz. 15.00. ZUS prosi o rozważenie skorzystania z informacji telefonicznej (tel. 22-560-16-00, dni robocze godz. 7.00 - 18.00) lub komunikacji mailowej na adres cot@zus.pl. Większość spraw w ZUS można załatwić poprzez Platformę Usług Elektronicznych (www.pue.zus.pl). 
 
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna
Apeluje o ograniczenie wizyt i zaleca kontakt telefoniczny 29-742-32-45, 510-208-072, mailowy wyszkow@psse.waw.pl 
 
 
 
 
Nina Wiśniewska - kwiecień 2023
Komentuj, logując się przez Facebooka, Google+, Twittera, Disqus LUB pisz jako gość