Baner desktopowy
Baner mobilny
materialy/info/med1/13441.jpg

Wydarzenia

Ulotka reklamowa wciąż żywa – definicja tradycyjnej formy przekazu

23.11.2022
autor: Materiał zewnętrzny
Ulotka  reklamowa jest specjalnym rodzajem druku; wykorzystywana po to, by szybko i masowo rozprzestrzeniać informacje, jednocześnie nie posiada konkretnego adresata (stąd nazywa je się również „drukami bezadresowymi”) Najpopularniejszym formatem ulotek jest A6 (stosowany w produkcji pocztówek) oraz DL (9.9 cm x 21 cm) – rozmiar ma tutaj ogromne znaczenie, ponieważ pozwala on na przechowywanie ich przez odbiorcę na przykład w kieszeni płaszcza. Oczywiście, na jednej zalecie małych wymiarów się nie kończy; osoba, w której ręce trafia dana ulotka może błyskawicznie zapoznać się z jej treścią i nie być przeciążona informacjami. Mimo cyfryzacji i reklam internetowych, opisywana forma przekazu ma wciąż wysoką wartość.

Przez ciekawy projekt i ekspozycję do serca. Jak design i prezentacja wpływają na promocję?

Zaprojektowanie ulotki oraz wdrożenie jej do druku to stosunkowo niewielkie koszta – zwłaszcza, że ta forma reklamy jest nadal niezwykle skuteczna. O ile oczywiście dopieści się jej design, a także skorzysta się z kilku ciekawych trików marketingowych. Nadanie ulotce określonej, realnej, wartości to spory krok naprzód. Dopóki druk będzie stanowił jedynie kawałek kartki bez niespodzianki dla osoby go posiadającej, prędzej czy później trafi on do kosza lub na samo dno torebki. Sprawa będzie miała się kompletnie inaczej, jeżeli ulotka będzie jednocześnie kuponem rabatowym – wtedy odbiorca poświęci jej większą uwagę, realnie zastanawiając się nad skorzystaniem z promocji. Zwłaszcza, gdy kupon będzie ograniczony w czasie. Według danych i badań przeprowadzonych na licznych konsumentach z różnych stron świata, szacuje się że określenie „korzystny rabat” w dzisiejszych czasach mówi o uldze rzędu 30-40%. Ulotki stanowią dziś przodownika w grupie reklam bezadresowych (pokonując reklamy w gazetach i telewizji), dlatego powinno się zadbać nie tylko o ich design i treść, lecz również prezentację. W tym celu szczególnie polecane są stojaki na ulotki. Wykonane zazwyczaj z wysokiej klasy materiałów, odporne na uszkodzenia mechaniczne i pogodowe, stojaki to doskonałe rozwiązanie dla każdego przedsiębiorcy. Trwała kompozycja, którą można dowolnie łączyć z innymi elementami, staje się coraz bardziej popularna. Tego rodzaju elementy reklamowe produkuje między innymi firma Veraco – renomowany producent i sprzedawca systemów reklamowych i stojaków na plakaty oraz ulotki. Ekspozycja jest wyjątkowo ważna, natomiast odpowiednie zagospodarowanie przestrzeni jest kluczowe, jeżeli celem jest zwrócenie uwagi przechodniów. 

Mierzalność skuteczności ulotki w reklamie – metoda na określone hasło

Wielu przeciwników reklamy tradycyjnej używa jako argumentu braku możliwości zmierzenia skuteczności ulotki – jednak łatwo jest to zweryfikować. Tradycyjnym sposobem na dokonanie pomiaru jest słynna metoda „na hasło”. Na czym polega? W przypadku roznoszenia miejskich ulotek, należy dla każdej dzielnicy przygotować inne hasło dające ten sam rabat. Później zaś pozostaje zliczenie ilości telefonów, e-maili, zamówień z wykorzystaniem danego hasła i gotowe! W prosty i skuteczny sposób uzyskano wynik, którego rzekomo nie dało się zmierzyć. Przykład oparty na rabatach jest najprostszy, gdyż te przyciągają uwagę i stawiają odbiorcę na rozstaju dróg. Czy zostanie klientem? A może tak czy siak zrezygnuje? Ulotka prawdę ci powie.
Bug Nature Festiwal 2025
Komentuj, logując się przez Facebooka, Google+, Twittera, Disqus LUB pisz jako gość
Zitcom