Kim jest tajemniczy klient? – Mystery Shopper
Tajemniczy klient to pracownik zewnętrznej firmy przeprowadzający audyt dla właściciela sklepu, sieci handlowej. Z angielskiego Mystery Shopper zajmuje się sprawdzaniem wielu aspektów działania sklepu oraz pracowników, podając się za anonimowego klienta. Dzięki temu może zebrać wartościowe wnioski, ponieważ personel nie wie, że w danej chwili jest audytowany i dlatego zachowuje się normalnie, tak jak na co dzień. Audytor zachowuje się w ten sam sposób jak przeciętny klient, dzięki temu zbiera bardzo obiektywne wnioski. Trzeba zaznaczyć, że tajemniczy klient nie ujawnia swojej tożsamości obsłudze sklepu tuż po przeprowadzeniu audytu i działa według określonego schematu i planu, dzięki temu wnioski są wiarygodne oraz pozwalają na przygotowanie odpowiedniej strategii poprawy niektórych elementów pracy sklepu.
Jak działa tajemniczy klient?
Tajemniczy klient działa według określonego schematu i scenariusza. Realizuje stworzoną wcześniej ankietę, którą uzupełnia według prowadzonych obserwacji i wykonanych akcji. Tajemniczy klient na żądanie zleceniodawcy wizytuje punkty sprzedaży, ocenia pracowników oraz zbiera dane potrzebne do przedstawienia wniosków z audytu. Warto wiedzieć, że mystery shopper może również wchodzić w interakcje z personelem sklepu – rozmawiać, prosić o pomoc, poprosić o rekomendację danego produktu. Wszystkie czynności tajemniczego klienta są zależne od celu audytu i wyznaczonego do zrealizowania planu. Chcesz dowiedzieć się więcej na temat pracy tajemniczego klienta? Sprawdź publikację https://oexcursor.pl/baza-wiedzy/tajemniczy-klient-mystery-shopper/
Co dokładnie ocenia tajemniczy klient?
Tajemniczy klient podczas audytu ocenia:
- jakość obsługi,
- wiedzę personelu na temat bieżącej oferty
- wiedzę na temat proponowanego asortymentu,
- umiejętności pracowników w aspekcie prezentacji produktu
- podejście do konsumentów