Quad sprzedaje europejskie drukarnie niemieckiej firmie

Wydarzenia

Quad sprzedaje europejskie drukarnie niemieckiej firmie

28.10.2024
autor: opr. SB, na podst. quad.com
Firma Quad/Graphics ogłosiła zawarcie ostatecznej umowy sprzedaży większości swoich europejskich operacji. Za 41 mln euro kupuje je niemiecka firma inwestycyjna Capmont GmbH, skupiająca kapitał prywatny.
 
Jak informuje Quad, transakcja obejmuje wszystkich pracowników i obiekty Quad/Graphics Europe zajmujące się drukiem i produkcją farb z siedzibą w Wyszkowie, agencję Peppermint w Warszawie, a także spółkę Quad POS posiadającą oddziały w całej Europie. Ze sprzedaży wyłączeni są pracownicy działu usług wspólnych Quad w Polsce, którzy wspierają zintegrowaną platformę marketingową firmy w obu Amerykach.
Transakcja ma być sfinalizowana do końca 2024 r., pod warunkiem uzyskania standardowych zgód regulacyjnych i spełnienia innych warunków zamknięcia.
Decyzja o pozbyciu się większości naszych europejskich operacji wspiera nasze stałe strategiczne ukierunkowanie na optymalizację naszego portfolio biznesowego pod kątem wzrostu jako firmy oferującej doświadczenia marketingowe” - na stronie internetowej Quad wypowiada się Joel Quadracci, prezes zarządu i dyrektor generalny. - „Będziemy utrzymywać najnowocześniejsze operacje drukowania w lokalizacjach, które najlepiej obsługują naszą stale rozwijającą się ofertę MX. Obejmuje to Amerykę, przy czym Ameryka Północna stanowi naszą największą bazę operacyjną i uważamy, że możemy zapewnić klientom największą wartość za pośrednictwem naszej wyjątkowo zintegrowanej platformy marketingowej. Będziemy również nadal wykorzystywać strategiczne partnerstwa, które zwiększają naszą zdolność do zapewniania płynnego doświadczenia marketingowego na całym świecie. Przez lata poczyniliśmy znaczące inwestycje w nasze europejskie operacje i obecnie dysponujemy najlepszym w swojej klasie sprzętem i możliwościami, wspieranymi przez doświadczonych i kompetentnych pracowników. W miarę postępów w sprzedaży zobowiązujemy się do ułatwienia płynnego przejścia naszym pracownikom, którzy będą nadal świadczyć usługi najwyższej jakości, jakich oczekują nasi klienci.
Cytowany jest również Henrik Munte, dyrektor zarządzający Capmont: „Quad/Graphics Europe, Quad POS (dawniej Marin's) i Peppermint są znane z najlepszych w swojej klasie rozwiązań do druku, punktów sprzedaży i marketingu. Dzięki wysoce oddanym i kompetentnym pracownikom jesteśmy przekonani, że połączenie najnowocześniejszych zakładów produkcyjnych firmy i nagradzanej agencji kreatywnej oferuje klientom wyjątkowe rozwiązania. Jesteśmy bardzo wdzięczni za udaną współpracę z Quad w całym procesie transakcji. Capmont z niecierpliwością oczekuje na wsparcie firmy na drodze do stania się europejskim liderem w zakresie rozwiązań do druku i zintegrowanego marketingu!
Środki uzyskane ze sprzedaży, Quad zamierza przeznaczyć na redukcję zadłużenia oraz „dalsze inwestycje w rozwiązania rozwijające ofertę MX, zgodnie ze zobowiązaniem firmy do zwiększania wartości dla akcjonariuszy.”
Działalność poligraficzną w Europie Quad rozpoczął w 1998 r. poprzez partnerstwo ze spółką Winkowski, którą przejął w 2008 r., a później zmienił jej nazwę na Quad/Graphics Europe.
Komentuj, logując się przez Facebooka, Google+, Twittera, Disqus LUB pisz jako gość
Ścianka wystawiennicza i jej rola w tradycyjnej reklamie przedsiębiorstwa

Ścianka wystawiennicza i jej rola w tradycyjnej reklamie przedsiębiorstwa

Marketing firmy możemy dziś podzielić na dwie strefy – tą prowadzoną online, opartą na działaniach promocyjnych w sferze internetu, a także oscylującą wokół tradycyjnej promocji znanej od lat. Ścianka wystawiennicza jest jednym z narzędzi marketingowych, które znalazło swoje zastosowanie właśnie w reklamie tradycyjnej. Zbudowana z lekkich, najczęściej aluminiowych, konstrukcji i prezentowanej na niej reklamy, może występować w naprawdę zróżnicowanych rozmiarach oraz kształtach. Niezwykle proste w montażu, demontażu, a także transporcie, stanowią jedną z najpopularniejszych form reklamy offline. Korzystają z niej przedstawiciele różnych branż, prezentujący swoje usługi i produkty w przestrzeniach publicznych. To właśnie prezentacja wielkoformatowej, starannie dopracowanej grafiki może okazać się naprawdę świetnym sposobem na przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów. Już dziś poznaj lepiej rozwiązanie, jakie stanowią ścianki wystawiennicze i zastanów się, czy takie rozwiązanie sprawdziłoby się również w twoim przypadku!
zobacz więcej
Wyzwania sektora kosmicznego – jak nowoczesne chmury wspierają eksplorację przestrzeni kosmicznej?

Wyzwania sektora kosmicznego – jak nowoczesne chmury wspierają eksplorację przestrzeni kosmicznej?

Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak firmy kosmiczne radzą sobie z ogromnymi ilościami danych generowanych podczas misji kosmicznych? Jak zarządzają skomplikowanymi systemami i infrastrukturą, która musi działać bezbłędnie w ekstremalnych warunkach?
zobacz więcej
Jak wybrać dobrego rzeczoznawcę majątkowego?

Jak wybrać dobrego rzeczoznawcę majątkowego?

Nie każda wycena jest taka sama – na co zwrócić uwagę przy wyborze specjalisty?
Wycena nieruchomości to zadanie, które wymaga nie tylko wiedzy, ale też doświadczenia, rzetelności i znajomości lokalnego rynku. Dlatego wybór odpowiedniego rzeczoznawcy majątkowego ma ogromne znaczenie – szczególnie gdy operat szacunkowy ma służyć jako dowód w sądzie, dokument dla banku lub podstawa decyzji podatkowej.
Niestety, nie każda wycena wykonana „zgodnie z przepisami” jest jednocześnie precyzyjna, zrozumiała i akceptowalna dla wszystkich stron postępowania. Aby uniknąć problemów, przedłużających się formalności i konieczności poprawiania dokumentu, warto wiedzieć, jak znaleźć dobrego rzeczoznawcę majątkowego, któremu naprawdę można zaufać.

zobacz więcej
Smutek czy depresja? (FOTO)

Smutek czy depresja? (FOTO)

- zachęcamy, by zadać sobie to ważne pytanie, jeśli sami czujemy przygnębienie lub widzimy je w zachowaniu swoich najbliższych. W zrozumieniu różnicy i odnalezieniu się w tej trudnej sytuacji pomóc mogą spotkania takie jak konferencja właśnie pod tytułem „Smutek czy depresja?” Było to zresztą spotkanie nie tylko o depresji, ale też zwykłym dojrzewaniu i, niestety, coraz powszechniejszej samotności młodych ludzi…
zobacz więcej