Firma Quad/Graphics ogłosiła zawarcie ostatecznej umowy sprzedaży większości swoich europejskich operacji. Za 41 mln euro kupuje je niemiecka firma inwestycyjna Capmont GmbH, skupiająca kapitał prywatny.
Jak informuje Quad, transakcja obejmuje wszystkich pracowników i obiekty Quad/Graphics Europe zajmujące się drukiem i produkcją farb z siedzibą w Wyszkowie, agencję Peppermint w Warszawie, a także spółkę Quad POS posiadającą oddziały w całej Europie. Ze sprzedaży wyłączeni są pracownicy działu usług wspólnych Quad w Polsce, którzy wspierają zintegrowaną platformę marketingową firmy w obu Amerykach.
Transakcja ma być sfinalizowana do końca 2024 r., pod warunkiem uzyskania standardowych zgód regulacyjnych i spełnienia innych warunków zamknięcia.
„Decyzja o pozbyciu się większości naszych europejskich operacji wspiera nasze stałe strategiczne ukierunkowanie na optymalizację naszego portfolio biznesowego pod kątem wzrostu jako firmy oferującej doświadczenia marketingowe” - na stronie internetowej Quad wypowiada się Joel Quadracci, prezes zarządu i dyrektor generalny. - „Będziemy utrzymywać najnowocześniejsze operacje drukowania w lokalizacjach, które najlepiej obsługują naszą stale rozwijającą się ofertę MX. Obejmuje to Amerykę, przy czym Ameryka Północna stanowi naszą największą bazę operacyjną i uważamy, że możemy zapewnić klientom największą wartość za pośrednictwem naszej wyjątkowo zintegrowanej platformy marketingowej. Będziemy również nadal wykorzystywać strategiczne partnerstwa, które zwiększają naszą zdolność do zapewniania płynnego doświadczenia marketingowego na całym świecie. Przez lata poczyniliśmy znaczące inwestycje w nasze europejskie operacje i obecnie dysponujemy najlepszym w swojej klasie sprzętem i możliwościami, wspieranymi przez doświadczonych i kompetentnych pracowników. W miarę postępów w sprzedaży zobowiązujemy się do ułatwienia płynnego przejścia naszym pracownikom, którzy będą nadal świadczyć usługi najwyższej jakości, jakich oczekują nasi klienci.”
Cytowany jest również Henrik Munte, dyrektor zarządzający Capmont: „Quad/Graphics Europe, Quad POS (dawniej Marin's) i Peppermint są znane z najlepszych w swojej klasie rozwiązań do druku, punktów sprzedaży i marketingu. Dzięki wysoce oddanym i kompetentnym pracownikom jesteśmy przekonani, że połączenie najnowocześniejszych zakładów produkcyjnych firmy i nagradzanej agencji kreatywnej oferuje klientom wyjątkowe rozwiązania. Jesteśmy bardzo wdzięczni za udaną współpracę z Quad w całym procesie transakcji. Capmont z niecierpliwością oczekuje na wsparcie firmy na drodze do stania się europejskim liderem w zakresie rozwiązań do druku i zintegrowanego marketingu!”
Środki uzyskane ze sprzedaży, Quad zamierza przeznaczyć na redukcję zadłużenia oraz „dalsze inwestycje w rozwiązania rozwijające ofertę MX, zgodnie ze zobowiązaniem firmy do zwiększania wartości dla akcjonariuszy.”
Działalność poligraficzną w Europie Quad rozpoczął w 1998 r. poprzez partnerstwo ze spółką Winkowski, którą przejął w 2008 r., a później zmienił jej nazwę na Quad/Graphics Europe.