Nie dała się zwieść i nie straciła 150 tys. zł

Wydarzenia

Nie dała się zwieść i nie straciła 150 tys. zł

19.01.2021
autor: Sylwia Bardyszewska (opr.)
Oszuści zadzwonili do mieszkanki powiatu wyszkowskiego twierdząc, że jej wnuczek spowodował poważny wypadek. Przed więzieniem miała go uratować kwota 150 tys. zł. Na szczęście, seniorka zachowała czujność i nie dała się okraść.
 
Niepokojący telefon 80-latka otrzymała w poniedziałek 18 stycznia. Dzwoniąca na numer stacjonarny kobieta twierdziła, że wnuk seniorki spowodował poważny wypadek drogowy. W wyniku zdarzenia jedna osoba w ciężkim stanie trafiła do szpitala. Rozmówczyni usiłowała wmówić naszej mieszkance, że konieczna jest wpłata kaucji w wysokości 150 tys. zł, aby uchronić wnuka przed więzieniem. Oszustka twierdziła również, że przebywa z wnukiem i prokuratorem w komendzie policji.
Oszustka miała pecha, bo seniorka była akurat w domu ze swoimi synami. Zresztą rozmowa od razu wydała się 80-latce podejrzana. Postanowiła zweryfikować przekazane informacje i zadzwoniła do matki wnuka. Wtedy okazało się, że nie było żadnego wypadku. Połączenie z przestępcami zostało przerwane, a kobieta natychmiast powiadomiła policję. 
- Zachowanie seniorki jest godne pochwały. Tak powinien postąpić każdy, kto otrzyma podobną informację przez telefon! - podkreśla rzecznik KPP w Wyszkowie kom. Damian Wroczyński. - Można tylko domyślać się, jaki byłby finał sprawy, gdyby starsza kobieta nie zorientowała się na czas, że telefon może być próbą oszustwa.
To zresztą nie pierwsza próba tego typu oszustwa na naszym terenie. Sprawcy mogą podawać się za członków rodziny, podszywać się za urzędnika lub przedstawiciela jakiejś organizacji, jak również wmawiać, że są funkcjonariuszami Centralnego Biura Śledczego Policji lub, jak było w tym przypadku, policjantami. Najczęściej proszą o pilne przekazanie pieniędzy. 
„Zalecamy stosowanie zasady ograniczonego zaufania wobec nieznajomych - lepiej wyglądać na człowieka podejrzliwego, niż stracić dorobek życia” - uczula policja. - „Pamiętajmy także, aby nie udzielać przez telefon żadnych informacji dotyczących danych personalnych, numerów kont bankowych i haseł do nich. Nie opowiadajmy nieznajomym o swoich planach życiowych, czy o członkach rodziny.
O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy natychmiast poinformujmy policję korzystając z numeru alarmowego 112.”
Kredico 2021
Komentuj, logując się przez Facebooka, Google+, Twittera, Disqus LUB pisz jako gość