Nie chodzi o punkty, tylko o zasady

Wydarzenia

Nie chodzi o punkty, tylko o zasady

24.03.2017
autor: Elżbieta Borzymek
Nasz czytelniczka ma kartę „Społem”, uczestniczy w programie lojalnościowym spółdzielni.  Zadzwoniła do nas, bo uznała, że PSS Społem nie był wobec niej lojalny. 
W grudniu w jednym ze sklepów „Społem” dowiedziała się, że zebrane punkty będzie mogła wykorzystać w nowym roku. Jednak w lutym, gdy chciała odebrać talon, okazało się, że punkty przepadły, bo zmienił się regulamin. 
- W starym regulaminie nie było mowy o tym, że punkty przepadają – zaznaczyła klientka Społem, która przyznaje, że nie należy do tzw. stałych klientek, ale: - Nie jest nigdzie napisane, że zakupy trzeba robić co tydzień czy co miesiąc.
Nie tyle oburzyło ją to, że straciła punkty, ale że nie dotarła do niej informacja o zmianach: - Nie chodzi o te punkty, te 30 zł, które mi przepadły, tylko o zasady. Społem przysyła SMS-y na imieniny, urodziny, na święta. Czy nie można było przysłać informacji o zmianie regulaminu, że punkty mogą przepaść? W gazetach zamieszcza ogłoszenia, to nawet drobnym druczkiem można było napisać. I to mnie najbardziej w tej całej sytuacji bulwersuje. Bo jaki to jest program lojalnościowy? Jaka to jest lojalność wobec klienta?
- Dzwoniłam do biura Społem - kontynuuje - pani mi powiedziała, że wszystko jest zgodne z prawem. Nie jestem prawnikiem i nie kwestionuję tego. Ale to jednak nie jest w porządku wobec klientów. Ja się czuję przez Społem oszukana. Mam wiele kart w różnych sklepach i nigdy mi się coś takiego nie zdarzyło.
Zarząd Spółdzielni po  zapoznaniu się z uwagami naszej Czytelniczki podejmie działania, które powinny zapobiec opisanym wyżej sytuacjom. Poinformował o nich na swojej stronie internetowej w zakładce „Program lojalnościowy”. Oto treść tej informacji: 
Zarząd „Społem” PSS w Wyszkowie  zaprasza Państwa do bieżącego sprawdzania stanu swojego konta na naszej stronie internetowej www.wyszkow.spolem.org.pl i odbierania bonów w zamian za zgromadzone w programie punkty.  Informację taką można również pozyskać u kasjerów w sklepach spożywczych  na wydzielonych stanowiskach kasowych przy dokonywaniu zapłaty za bieżące zakupy lub poprzez aplikację mobilną  „Społem”.
Zgodnie z § 5 punkt 8 regulaminu programu lojalnościowego „Społem znaczy Razem”, zgromadzone punkty zachowują ważność przez 12 miesięcy od momentu ich uzyskania. Kolejny okres rozliczenia uzyskanych punków upłynie 31.01.2018 roku. 
Jednocześnie informujemy, że   zgłosiliśmy do organizatora programu „Społem znaczy Razem” prośbę o wprowadzenie zmian w jego funkcjonowaniu umożliwiającą powiadamianie uczestników programu poprzez SMS lub e-mail o kończącym się okresie  rozliczania pozyskanych rabatów i liczbie zgromadzonych punktów. Planujemy, w miarę możliwości finansowych, zakupić nową wersję systemu ewidencji sprzedaży do placówek handlowych umożliwiającą przekazywanie informacji o liczbie zgromadzonych punktów na paragonach.
Nina Wiśniewska - kwiecień 2023
Komentuj, logując się przez Facebooka, Google+, Twittera, Disqus LUB pisz jako gość