Marketing wielokanałowy – czym jest?
Marketing wielokanałowy (multi-channel marketing) to wysyłanie przekazów reklamowych i interakcja z klientem przy użyciu różnych form komunikacji. Mowa między innymi o:
- stronach internetowych,
- reklamach w wyszukiwarce,
- mediach społecznościowych,
- mailingu,
- tradycyjnych kanałach informacji: katalogach, ulotkach, banerach itp.
Dzięki wykorzystaniu różnych form przekazu szansa na dotarcie z komunikatem do odbiorcy wzrasta. Nie chodzi jednak o „rozmienienie się” na bardzo dużo chaotycznie podejmowanych działań, ale o zaplanowaną strategię, która przewiduje stosowanie różnych form reklamy.
Więcej na ten temat przeczytasz tutaj: https://fabrykamarketingu.pl/.
Marketing wielokanałowy a określenie targetu
Określenie grupy docelowej, do której ma trafić przekaz, jest bardzo ważne podczas prowadzenia każdych działań marketingowych. Jest to jednak szczególnie istotne, jeśli mają być one wielokanałowe. Podczas komunikowania się z klientami za pomocą dużej liczby kanałów, łatwo zapomnieć o tym, kto jest odbiorcą przekazu.
Ponadto, mimo stosowania różnych form przekazu, zawsze powinny być one dobrane do charakterystyki danej grupy docelowej. Przykładowo, do młodzieży nie trafi reklama prasowa, natomiast do specjalistów w danej dziedzinie możesz nie dotrzeć za pomocą Instagrama.
Dlatego kanały, którymi masz zamiar komunikować się z potencjalnymi klientami, zawsze powinny być dopasowane do ich potrzeb, oczekiwań i możliwości. W przeciwnym razie możesz po prostu zmarnować środki przeznaczone na reklamę. Dotyczy to zarówno finansów, jak i czasu i wysiłku.
Jakie kanały marketingowe masz do dyspozycji?
Jeśli chodzi o reklamę w Internecie, to wybór jest naprawdę spory i zróżnicowany. Prowadzając kampanie w sieci, masz do dyspozycji między innymi:
- media społecznościowe,
- e-mail marketing (czyli masowa wysyłkę maili),
- reklamy AdWords,
- content marketing.
Warto przyjrzeć się ostatniej z wymienionych opcji. Content marketing, czyli marketing treści, może przybierać bardzo dużo różnych form. Dlatego idealnie wpisuje się w idee wielokanałowych działań reklamowych.
Umiejętnie stworzona treść ma bowiem znaczenie zarówno na stronie internetowej, jak i w mediach społecznościowych czy mailingu.
Jeśli natomiast planujesz wykorzystać social media, zastanów się, które z nich jest najbardziej lubiane przez Twoich klientów. Duży potencjał reklamowy mają w szczególności Instagram i Facebook. Tutaj jednak również można zaobserwować pewne różnice, na przykład w wyświetlaniu treści marketingowych. Je także warto brać pod uwagę podczas planowania wielokanałowych działań.