Marketing wielokanałowy – najskuteczniejsza forma reklamy?

Wydarzenia

Marketing wielokanałowy – najskuteczniejsza forma reklamy?

25.11.2022
autor: materiał zewnętrzny
Nowoczesny marketing wymaga wykorzystywania różnych narzędzi, które pozwolą skutecznie dotrzeć do potencjalnego klienta i wzbudzić jego zainteresowanie. Skupianie się wyłącznie na jednym kanale komunikacji zwykle okazuje się mało efektywne. Marketing wielokanałowy przewiduje interakcje z odbiorcą na wielu różnych płaszczyznach. Sprawdź, jak go umiejętnie prowadzić.
 

Marketing wielokanałowy – czym jest?

Marketing wielokanałowy (multi-channel marketing) to wysyłanie przekazów reklamowych i interakcja z klientem przy użyciu różnych form komunikacji. Mowa między innymi o:

  • stronach internetowych,
  • reklamach w wyszukiwarce,
  • mediach społecznościowych,
  • mailingu,
  • tradycyjnych kanałach informacji: katalogach, ulotkach, banerach itp.

Dzięki wykorzystaniu różnych form przekazu szansa na dotarcie z komunikatem do odbiorcy wzrasta. Nie chodzi jednak o „rozmienienie się” na bardzo dużo chaotycznie podejmowanych działań, ale o zaplanowaną strategię, która przewiduje stosowanie różnych form reklamy.

Więcej na ten temat przeczytasz tutaj: https://fabrykamarketingu.pl/.

Marketing wielokanałowy a określenie targetu

Określenie grupy docelowej, do której ma trafić przekaz, jest bardzo ważne podczas prowadzenia każdych działań marketingowych. Jest to jednak szczególnie istotne, jeśli mają być one wielokanałowe. Podczas komunikowania się z klientami za pomocą dużej liczby kanałów, łatwo zapomnieć o tym, kto jest odbiorcą przekazu.

Ponadto, mimo stosowania różnych form przekazu, zawsze powinny być one dobrane do charakterystyki danej grupy docelowej. Przykładowo, do młodzieży nie trafi reklama prasowa, natomiast do specjalistów w danej dziedzinie możesz nie dotrzeć za pomocą Instagrama.

Dlatego kanały, którymi masz zamiar komunikować się z potencjalnymi klientami, zawsze powinny być dopasowane do ich potrzeb, oczekiwań i możliwości. W przeciwnym razie możesz po prostu zmarnować środki przeznaczone na reklamę. Dotyczy to zarówno finansów, jak i czasu i wysiłku.

Jakie kanały marketingowe masz do dyspozycji?

Jeśli chodzi o reklamę w Internecie, to wybór jest naprawdę spory i zróżnicowany. Prowadzając kampanie w sieci, masz do dyspozycji między innymi:

  • media społecznościowe,
  • e-mail marketing (czyli masowa wysyłkę maili),
  • reklamy AdWords,
  • content marketing.

Warto przyjrzeć się ostatniej z wymienionych opcji. Content marketing, czyli marketing treści, może przybierać bardzo dużo różnych form. Dlatego idealnie wpisuje się w idee wielokanałowych działań reklamowych.

Umiejętnie stworzona treść ma bowiem znaczenie zarówno na stronie internetowej, jak i w mediach społecznościowych czy mailingu.

Jeśli natomiast planujesz wykorzystać social media, zastanów się, które z nich jest najbardziej lubiane przez Twoich klientów. Duży potencjał reklamowy mają w szczególności Instagram i Facebook. Tutaj jednak również można zaobserwować pewne różnice, na przykład w wyświetlaniu treści marketingowych. Je także warto brać pod uwagę podczas planowania wielokanałowych działań.

Eurodock 2021
Komentuj, logując się przez Facebooka, Google+, Twittera, Disqus LUB pisz jako gość
Marek Owsianka bohaterem „Uwagi”. Po „rehabilitacji” walczył o życie

Marek Owsianka bohaterem „Uwagi”. Po „rehabilitacji” walczył o życie

W podwarszawskim ośrodku rehabilitacyjnym Marek Owsianka miał dojść do siebie po operacji kręgosłupa. Okazało się, że oferta drogiego ośrodka to mrzonka, a wyszkowianin trafił do szpitala w stanie zagrażającym życiu. O przeżyciach męża i swoich Danuta Owsianka opowiedziała w programie TVN „Uwaga”’, który można było obejrzeć w środę 27 września.
zobacz więcej
Szafki na Narzędzia do Garażu: Porządek i Funkcjonalność w Twojej Strefie Pracy

Szafki na Narzędzia do Garażu: Porządek i Funkcjonalność w Twojej Strefie Pracy

Garaż jest nie tylko miejscem przechowywania samochodu, ale również często pełni rolę warsztatu czy pracowni, gdzie majsterkujemy, naprawiamy, czy realizujemy różne projekty. Aby utrzymać porządek i zapewnić efektywność w pracy, szafki na narzędzia do garażu stanowią idealne rozwiązanie. Te funkcjonalne meble, wykonane z wytrzymałych materiałów, pozwalają na przechowywanie i organizację narzędzi w sposób uporządkowany i bezpieczny.
zobacz więcej
Dofinansowanie na remont muzeum w Dębinkach i kościoła w Kamieńczyku

Dofinansowanie na remont muzeum w Dębinkach i kościoła w Kamieńczyku

3,5 mln zł powiat wyszkowski otrzyma na remont fundamentów i izolacji budynków Muzeum Norwida w Dębinkach. Również z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków dofinansowanie - na remont dachu kościoła w Kamieńczyku otrzyma gmina Wyszków.
zobacz więcej
Przyszłość transportu: zrównoważone rozwiązania dla branży logistycznej

Przyszłość transportu: zrównoważone rozwiązania dla branży logistycznej

Ekologiczne rozwiązania są już obecne niemal w każdej branży. Wymaga tego zarówno ustawodawstwo polskie i unijne, jak i zdrowy rozsądek. Ekonomicznie „zielone” jeszcze nie zawsze się opłaca, ale i to ma się zmieniać z czasem, zwłaszcza w konsekwencji restrykcji narzucanych na paliwa kopalne. W trudnej sytuacji znajduje się w związku z tym branża logistyczna, z założenia obciążona długim śladem węglowym i zajmująca się procesami niewiele mającymi wspólnego z ekologią. Jak wygląda zielona przyszłość transportu i z jakimi zmianami będą musieli oswoić się zawodowi kierowcy?
zobacz więcej