Jak zadbać o odpowiedni wizerunek marki? Poznaj badanie Mystery Shopping!

Wydarzenia

Jak zadbać o odpowiedni wizerunek marki? Poznaj badanie Mystery Shopping!

20.04.2022
autor: Materiał zewnętrzny
Na swój wizerunek pracujemy całe życie. Tak samo jest z dobrym imieniem firmy. W obecnych czasach każdemu brakuje czasu. To sprawia, że chcemy wyrokować o rzeczach tak szybko, jak to tylko możliwe, aby umiejętnie zarządzać czasem i dokonywać jakościowych wyborów – w tym oczywiście konsumenckich. Jak to się dzieje, że dany klient sięga po dany produkt bądź usługę? Cóż, przede wszystkim opiera się na tym, co zna. Patrzy on, kto jest producentem, czy słyszał o nim z mediów, czy od znanych mu ludzi. Zastanawia się, czy marka produktu jest renomowana lub chociaż godna zaufania. To wszystko odbywa się w milisekundy. Wizerunek to nie tylko opinie, ale też „opakowanie medialne” marki, a także opakowanie produktu. Jak wyznaczać sobie kierunek działań i zmian? Jak poprawić swój wizerunek w oczach Klientów? Przede wszystkim zacznij od zdobycia wiedzy. 

Co to Mystery Shopping i dlaczego warto zdecydować się na to badanie?

Chcesz rozwinąć swoją firmę? Spełnianie nowoczesnych standardów sprzedaży i obsługi nie należy do rzeczy łatwych. Koniecznym krokiem jest zgromadzenie odpowiedniej wiedzy, dzięki której będziemy mogli sprawnie się poruszać w branży. Trzeba iść z duchem czasu, ale nawet najlepsi zwalniają tempo. Co jakiś czas warto sprawdzić, czy wszystko w naszym punkcie sprzedaży lub usług stoi na odpowiednim poziomie. To właśnie idea badania Mystery Shopping, które w naszym kraju jest znane pod terminem „Tajemniczy Klient”. 
 
Obsługa Klienta stanowi fundament opinii o firmie. Nawet jeśli produkt jest niezwykle jakościowy, to wątpliwej jakości obsługa potrafi zniweczyć wszystko. Audyty Tajemniczego Klienta polegają na korzystaniu z usług dokładnie tak, jak normalny Klient. Po zakończeniu procesu, wypełnia on specjalną ankietę. Charakterystyka tego badania jest niezwykle szeroka. Aby ją poznać, odwiedź stronę firmy Norstat pod linkiem: https://norstat.pl/blog/badanie-mystery-shopping. Nikt wszakże lepiej nie wytłumaczy zawiłości tego badania od profesjonalnej agencji badawczej!

Inne badania wizerunku. Poznaj kilka innych specjalistycznych badań

Badanie wizerunku nie kończy się na Tajemniczym Kliencie. Metod badawczych jest naprawdę wiele i nie ma w tym nic dziwnego, w końcu dobry wizerunek to jeden z fundamentów sukcesu firmy. Ale skupmy się w tym wpisie przede wszystkim na ankietach. Inne możliwości badania wizerunku stanowią na przykład: badania CATI oraz CAWI. Pierwsze z nich polegają na wywiadzie telefonicznym, podczas którego przedmiot badawczy udziela odpowiedzi na bieżąco zapisywane przez ankietera po drugiej stronie słuchawki. Drugie badania, czyli CAWI, są z kolei wywiadem przeprowadzanym w pełni online za pośrednictwem komputera. Ta metoda badawcza gwarantuje prywatność, dzięki czemu wpływ na odpowiedzi osoby badanej przez ankietera jest minimalny.
Nina Wiśniewska - kwiecień 2023
Komentuj, logując się przez Facebooka, Google+, Twittera, Disqus LUB pisz jako gość