Jak skutecznie logować się w PFRON i korzystać z systemów SODiR, e-PFRON i SOW?

Wydarzenia

Jak skutecznie logować się w PFRON i korzystać z systemów SODiR, e-PFRON i SOW?

28.08.2024
autor: artykuł sponsorowany
Kontakt z PFRON to dla Ciebie obowiązek lub konieczność? Jeśli chcesz otrzymać dofinansowanie do jakiegokolwiek sprzętu, uzyskać wsparcie finansowe na zatrudnianie osób z niepełnosprawnościami lub efektywnie zarządzać obowiązkami związanymi z wpłatami na PFRON poznaj elektroniczne systemy, które Ci to ułatwią. Niezależnie od tego, czy jesteś pracodawcą, osobą z niepełnosprawnością, czy instytucją, która wspiera ich rozwój, zapamiętaj, że istnieją narzędzia, które mogą ułatwić Ci życie.
 

Wyobraź sobie, że wszystkie formalności związane z dofinansowaniami, refundacjami czy obowiązkowymi wpłatami na PFRON możesz załatwić z wygodnego fotela, bez konieczności stania w kolejkach i marnowania czasu na wypełnianie sterty papierów. Brzmi jak marzenie?

Dzięki systemom takim jak SODiR, e-PFRON2 i SOW, to marzenie staje się rzeczywistością. Każda z tych platform została zaprojektowana z myślą o różnych potrzebach użytkowników, oferując łatwy dostęp do niezbędnych funkcji i informacji. Dowiedz się więc, jak skutecznie wykonasz na stronach PFRON logowanie do odpowiedniego systemu dedykowanemu Twoim potrzebom.

Z jakich zdalnych systemów PFRON możesz skorzystać?

PFRON udostępnia Ci kilka systemów obsługi, które są dopasowane do różnych potrzeb użytkowników. Poznaj 3 najważniejsze.

  1. System Obsługi Dofinansowań i Refundacji (SODiR)
    dla pracodawców, którzy chcą uzyskać dofinansowanie na wynagrodzenia dla pracowników z niepełnosprawnościami.

  2. System e-PFRON2
    dla pracodawców, którzy są zobowiązani do dokonywania wpłat na PFRON, jak również tych, którzy są z tego obowiązku zwolnieni, ale nadal muszą przesyłać informacje do funduszu.

  3. System Obsługi Wsparcia (SOW)
    dla osób z niepełnosprawnościami, opiekunów, instytucji oraz pracodawców wspierających te osoby.

Na czym skupia się System Obsługi Dofinansowań i Refundacji (SODiR)?

SODiR to narzędzie online, które pomaga pracodawcom w uzyskaniu wsparcia finansowego na wynagrodzenia dla pracowników z niepełnosprawnościami. Jeśli jesteś pracodawcą zarejestrowanym w PFRON, system ten umożliwi Ci szybkie i efektywne załatwianie formalności, od tworzenia i wypełniania dokumentów, po ich bezpośrednie przesyłanie do funduszu, eliminując potrzebę korzystania z tradycyjnej poczty. Ponadto SODiR pozwoli Ci na bieżące monitorowanie statusu wniosków oraz elektroniczne przekazywanie informacji o zatrudnieniu, wynagrodzeniach i składkach.

Kto może korzystać z SODiR?

Z platformy będziesz korzystał, jeśli jesteś:

  • Pracodawcą pracownika z orzeczeniem o niepełnosprawności.

  • Przedsiębiorcą z niepełnosprawnością prowadzącym własną działalność gospodarczą.

  • Rolnikiem z niepełnosprawnością lub niepełnosprawnym domownikiem, który opłaca składki na ubezpieczenia społeczne w KRUS.

Jak logować się i rozpocząć pracę z SODiR?

  1. Dostarcz wniosek do PFRON do 25. dnia miesiąca po wypłacie wynagrodzenia dla pracownika z niepełnosprawnością. Możesz wybrać opcję składania wniosków w formie papierowej lub elektronicznej. W przypadku wyboru wersji elektronicznej otrzymasz login i hasło do systemu. Pierwszy wniosek możesz dostarczyć osobiście do Biura Funduszu w Warszawie lub przesłać pocztą, następne kieruj do odpowiedniego oddziału terytorialnego.

  2. Po otrzymaniu danych do logowania wejdź na stronę SODiR i zaloguj się, zmieniając hasło przy pierwszym logowaniu.

  3. W sekcji "Administracja" wygenerujesz certyfikat potrzebny do podpisywania dokumentów w formie elektronicznej.

Czym jest system e-PFRON2?

System e-PFRON to narzędzie służące do zarządzania dokumentacją związaną z obowiązkowymi wpłatami na PFRON. Działa zarówno w wersji offline, jak i online, zapewniając Ci elastyczność w realizacji obowiązków.

Kto może korzystać z e-PFRON?

System jest dedykowany podmiotom gospodarczym, które muszą przygotować i składać deklaracje dotyczące wpłat na PFRON, nawet jeśli są zwolnione z tych obowiązków. Prowadząc firmę, instytucję lub przedsiębiorstwo jesteś zobligowany do wpłat, gdy zatrudniasz powyżej 25 pracowników.

Jak wygląda proces logowania do e-PFRON2?

  1. Złóż dokument rejestracyjny. Pracodawcy muszą złożyć odpowiednią deklarację (DEK-Z dla wpłat obowiązkowych lub INF-Z dla zwolnionych z wpłat).

  2. Odbierz identyfikator PFRON. Po rejestracji otrzymasz drogą pocztową Twój numer w rejestrze, który jest potrzebny do logowania i zarządzania kontem w systemie.

  3. Zaloguj się w e-PFRON2. Przejdź na stronę e-PFRON, wpisz dane logowania i numer rejestru PFRON.

  4. Logując się po raz pierwszy zmień hasło i zaakceptuj warunki korzystania z systemu.

Na czym polega System Obsługi Wsparcia (SOW)?

SOW to platforma internetowa, która umożliwia składanie wniosków o dofinansowanie PFRON przez osoby z niepełnosprawnościami, pracodawców oraz instytucje. Ułatwi Ci zarządzanie procesem aplikacji o wsparcie oraz rozliczenie otrzymanych i wykorzystanych środków.

Dla kogo jest SOW?

System został podzielony na trzy moduły, skierowane do:

  1. Wnioskodawców – osób z niepełnosprawnościami, instytucji oraz pracodawców.

  2. Realizatorów – pracowników jednostek samorządowych odpowiedzialnych za przetwarzanie wniosków.

  3. Pracowników PFRON – zajmujących się koordynacją wsparcia.

Jak zalogujesz się do SOW?

  1. Wejdź na stronę SOW PFRON, zarejestruj konto i aktywuj je przez link w e-mailu.

  2. Uwierzytelnij konto za pomocą profilu zaufanego na ePUAP lub podpisu elektronicznego.

  3. Zaloguj się do systemu, używając adresu e-mail i hasła, i przystąp do składania wniosków o dofinansowanie.

Poznaj zdalny PFRON logowanie do SOW, SODIR i E-PFRON

PFRON oferuje w pełni elektroniczne systemy, które znacząco ułatwiają ubieganie się o dofinansowania, zarządzanie obowiązkami związanymi z zatrudnianiem osób z niepełnosprawnościami oraz składaniem wymaganych deklaracji.

  1. SODiR to idealne rozwiązanie dla pracodawców, którzy chcą szybko i sprawnie uzyskać dofinansowanie na wynagrodzenia.

  2. e-PFRON2 z kolei to platforma stworzona z myślą o tych, którzy muszą składać dokumenty związane z obowiązkowymi wpłatami, niezależnie od tego, czy są z tego obowiązku zwolnieni, czy nie.

  3. Natomiast SOW zapewnia kompleksowe wsparcie dla osób z niepełnosprawnościami oraz instytucji i pracodawców, którzy wspierają te osoby, oferując możliwość składania wniosków o dofinansowania w sposób całkowicie zdalny.

Korzystanie z tych systemów to nie tylko oszczędność czasu, ale także pewność, że wszystkie formalności zostaną załatwione zgodnie z wymaganiami prawnymi. Niezależnie od tego, czy jesteś pracodawcą, osobą z niepełnosprawnością, czy przedstawicielem instytucji, warto byś poznał możliwości oferowane przez te platformy. Jeśli jeszcze nie korzystasz z tych narzędzi, teraz jest najlepszy moment, abyś zaczął usprawniać swoją pracę lub wykorzystał nowe umiejętności w łatwiejszym dostępie do dofinansowań.

Nina Wiśniewska -ados
Komentuj, logując się przez Facebooka, Google+, Twittera, Disqus LUB pisz jako gość