Gadżety reklamowe – kiedy z nich skorzystać, a kiedy zrezygnować?

Wydarzenia

Gadżety reklamowe – kiedy z nich skorzystać, a kiedy zrezygnować?

26.09.2020
autor: materiał zewnętrzny
Kto nie znajdzie w domu smyczy czy kubka sygnowanego logo konkretnej firmy? Gadżety reklamowe, istnieją w świadomości wielu osób jako akcesoria rozdawane przy każdej możliwej okazji. Od zawsze były chętnie przyjmowane przez potencjalnych klientów. Jednak przychodzi ten moment, kiedy warto się zastanowić czy korzystanie z nich ma sens?
 

Gadżety reklamowe

Istotne i skuteczne narzędzie promocyjne w osiąganiu wyznaczonych celów. Gadżety reklamowe to jeden z elementów strategii marketingowej. Dzięki ich odpowiedniemu zastosowaniu firma może kształtować relacje z klientami i wyróżnić się na tle konkurencji.

Corocznym momentem rozważań nad sensownością korzystania z gadżetów reklamowych jest planowanie budżetu. Często uwzględnienie kosztów na promocję nie jest kluczowym punktem w spodziewanych wydatkach. Przyczyn może być wiele – brak środków finansowych czy niechęć do gadżetów reklamowych, wynikająca z braku skuteczności wcześniejszych akcji.

Firmy dostrzegają korzyści w tym zakresie, jednak nie zawsze mogą pozwolić sobie na przeznaczenie środków na ten cel. Niska wysokości wydatków na cele promocyjne wiąże się ograniczeniem korzystania z gadżetów reklamowych lub całkowitej rezygnacji z nich. Czy słusznie?

Zalety

Każdy lubi dostawać upominki. Mogą to być uniwersalne parasolki, praktyczne kubki, takie jak te https://ceramika-reklamowa.com.pl/k/kubki-reklamowe/, czy nieco bardziej zaawansowane rozwiązania jak pendrive. Rozdawanie gadżetów pomaga:

  • Zdobywać zainteresowanie i satysfakcję klienta
  • Wzmocnić więzi z klientem
  • Budować lojalność, świadomość, rozpoznawalność i przywiązanie do marki
     

Jakie powinny być gadżety reklamowe?

Gadżety reklamowe na każdym etapie powinny wzbudzać pozytywne skojarzenia w obdarowanej osobie. Dlatego przy ich tworzeniu ważne są:

  • Dobranie do specyfiki branży
  • Jakość
  • Funkcjonalność
  • Innowacyjność i oryginalność

Żaden z tych czynników nie może być bagatelizowany.

Ze strony firmy niezwykle istotne jest połączenie powyższych czynników z korzystną ceną – jednak pamiętaj, tani nie znaczy dobry!
 

Jak się wyróżnić na tle konkurencji?

Gadżety reklamowe to skuteczny sposób na przyciągniecie nowych klientów lub podziękowaniem obecnym za wybór Twojej firmy.

Pamiętaj, że wiele marek jest świadomych korzyści, jakie pozwala osiągnąć rozdawanie upominków reklamowych. Jak nie zginąć pośród rozdawanych gadżetów?

  • Jakość, funkcjonalność i oryginalność – to kluczowe czynniki, którymi powinieneś się kierować. Niech rozdawane przez Ciebie gadżety odznaczają się trwałością, bazując na pytaniu, czy taki upominek byłby praktyczny dla Ciebie? Ciekawy design i estetyka to klucz do pozostania zapamiętanym.
  • Personalizacja i indywidualne podejście – tratuj klienta podmiotowo i podkreśl jego wyjątkowość.
  • Element zaskoczenia – klienci mają wszystko, czego potrzebują. Daj im coś, czego jeszcze nie znają!
  • Dbaj o swoich klientów, reaguj na ich potrzeby, spełniaj ich oczekiwania i dostarczaj im pozytywnych emocji.

     

Gadżety reklamowe – zasady tworzenia

Skuteczny gadżet to taki, którego wytworzenie potrafisz uzasadnić. Pomogą Ci w tym trzy pytania:

  • Po co? Czyli jakie dodatkowe cele, poza promocyjnymi, ma realizować rozdawanie gadżetu.
  • Dla kogo? Polega na określeniu grupy docelowej – charakterystyka powinna być jak najdokładniejsza: płeć, wiek, styl życia, zainteresowania i oczekiwania. Poznanie osób, które obdarujesz upominkiem, zwiększa satysfakcję z jego otrzymania.
  • Gdzie? Czyli miejsce, w którym będziesz rozdawać gadżet.

Gadżety reklamowe mają w sobie ogromny potencjał, pod kilkoma warunkami – poniesione koszty nie ograniczają ich jakości, funkcjonalności i oryginalności.

Pamiętaj, że są to działania, których efekty dostrzeżesz w dłuższej perspektywie. Nie zniechęcaj się po jednej nieskutecznie przeprowadzonej akcji promocyjnej. Ucz się na błędach, wyciągaj wnioski i nie powtarzaj ich w przyszłości.

Nina Wiśniewska - kwiecień 2023
Komentuj, logując się przez Facebooka, Google+, Twittera, Disqus LUB pisz jako gość
Zakup umywalki - na co zwrócić uwagę?

Zakup umywalki - na co zwrócić uwagę?

Zastanawiasz się, jak wybrać idealną umywalkę, która połączy w sobie styl, funkcjonalność i łatwość w czyszczeniu? Nasz artykuł prowadzi przez kluczowe aspekty, które musisz rozważyć, by Twoja łazienka zyskała na wyglądzie i praktyczności.
zobacz więcej
Kidawa-Błońska odwiedziła Monar i nowy ośrodek wsparcia (FOTO)

Kidawa-Błońska odwiedziła Monar i nowy ośrodek wsparcia (FOTO)

Z ideą Integracyjnego Centrum Wsparcia dla Dzieci i Młodzieży „Wzajemnie potrzebni”, którego liderem jest wyszkowski Monar, w piątek 5 kwietnia zapoznała się marszałek senatu Małgorzata Kidawa-Błońska. - Jestem pod wielkim wrażeniem, jestem wzruszona, oglądając to miejsce i słuchając tego, co tu się działo i wyobrażając sobie, co tu się jeszcze będzie działo - podkreśliła.
zobacz więcej
Jaką huśtawkę ogrodową najlepiej wybrać?

Jaką huśtawkę ogrodową najlepiej wybrać?

Letnie, słoneczne dni oraz długie, ciepłe wieczory motywują do aktywnego wykorzystywania czasu na świeżym powietrzu. Huśtawka ogrodowa okazuje się być jednym z rozwiązań, które umilają pobyt w przydomowym ogrodzie i przekształcają go w oazę błogiego relaksu. Podczas zakupu huśtawki warto zwrócić uwagę na to, że na rynku dostępnych jest wiele różnych modeli, które mogą sprostać indywidualnym potrzebom oraz preferencjom użytkowników. Jaką zatem wybrać huśtawkę do ogrodu?
zobacz więcej
14-latka kradła w dwóch drogeriach

14-latka kradła w dwóch drogeriach

Różne artykuły kosmetyczne, m.in. farbę do włosów, sztuczne paznokcie czy kosmetyki do makijażu 14-latka ukradła z dwóch wyszkowskich drogerii. Została ujęta przez pracownika ochrony.
zobacz więcej