ZUS: telefoniczne dyżury w sprawie tarczy i emerytur

Od czytelników

ZUS: telefoniczne dyżury w sprawie tarczy i emerytur

08.02.2021
autor: Piotr Olewiński, regionalny rzecznik ZUS
Tematy to pomoc przedsiębiorcom w ramach tarczy antykryzysowej oraz świadczenia pieniężne związane z COVID. Będzie można porozmawiać także o emeryturach i rentach, ulgach w opłacania składek oraz Polskim Bonie Turystycznym.
 
1. Ulgi przysługujące przedsiębiorcom na podstawie Tarczy Antykryzysowej 6.0 i 7.0 
16 lutego w godz. 8-10, tel. 29-752-26-49
25 lutego w godz. 10-14, tel. 23-672-90-68
Podczas dyżuru będzie można uzyskać informacje m. in. o:
- dodatkowym świadczeniu postojowym dla osoby prowadzącej pozarolniczą działalność gospodarczą
- jednorazowym dodatkowym świadczeniu postojowym dla osoby prowadzącej pozarolniczą działalność gospodarczą
- zwolnieniu z opłacania składek
- zwolnieniu z obowiązku naliczania składek od umów cywilnoprawnych
- jednorazowym dodatkowym świadczeniu postojowym dla osób wykonujących umowy cywilnoprawne

2. Świadczenia pieniężne z ubezpieczenie chorobowego w związku z izolacją i kwarantanną, dokumentacja niezbędna do ustalenia uprawnień w związku z izolacją i kwarantanną.
16 lutego w godz. 10-12, tel. 23-657-39-73
17 lutego w godz. 10-12, tel. 24-275-47-83 wew. 211
18 lutego w godz. 10-12, tel. 24-235-74-20 wew. 405
23 lutego w godz. 10–12, tel. 23-662-69-80 wew. 101

3. Emerytury i renty
1) Waloryzacja świadczeń emerytalno-rentowych w 2021 r.
12 lutego w godz. 10-12 tel. 23-662-69-80 wew. 101
2) Emerytura – renta – kompletowanie dokumentów przez ubezpieczonego
22 lutego w godz. 10–12, tel. 23-657-39-73

4. Ulgi w opłacaniu składek na ubezpieczenie społeczne dla prowadzących działalność gospodarczą:
11 lutego w godz. 9–11, tel. 23-662-69-80 wew. 101
17 lutego w godz. 9–11, tel. 23-657-39-73
Podczas dyżuru będzie można uzyskać informacje m.in.:
- kto może skorzystać z ulgi na start, składek preferencyjnych lub z małej działalności gospodarczej plus?
- jak obliczyć podstawę wymiaru składek w ramach ulgi?
- jakie dokumenty i kiedy należy złożyć?

5. Polski Bon Turystyczny
24 lutego w godz. 9-11, tel. 23-657-39-73
Podczas dyżuru będzie można uzyskać informacje m.in.:
- kogo dotyczy bon turystyczny?
- kto jest osobą uprawnioną do uzyskania bonu turystycznego?
- co musisz zrobić aby aktywować bon?
- w jaki sposób zapłacisz bonem?
- jak założyć profil PUE?
Nina Wiśniewska - kwiecień 2023
Komentuj, logując się przez Facebooka, Google+, Twittera, Disqus LUB pisz jako gość