Spotkanie z „Balladami i romansami” Adama Mickiewicza (FOTO)

Od czytelników

Spotkanie z „Balladami i romansami” Adama Mickiewicza (FOTO)

06.11.2022
autor: SP w Leszczydole Starym
Bieżący rok poświęcony jest polskiemu romantyzmowi, a lekturą Narodowego Czytania ustanowiono „Ballady i romanse” Adama Mickiewicza. W związku z tym 28 października uczniowie V klasy Szkoły Podstawowej im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Leszczydole Starym, rozwijający swoje polonistyczne talenty w ramach zajęć dodatkowych pod kierunkiem pani Joanny Kozon, zaprosili społeczność szkolną na niezwykłą imprezę literacką, utrzymaną w klimacie tajemniczości oraz ludowych wierzeń. 
 
W tematykę spotkania wprowadziła dyrektor szkoły Agnieszka Lachowska-Marzoch, nawiązując do postaci i okresu literackiego, którym poświęcony jest bieżący rok. Potem widzowie poszerzyli swoją wiedzę na temat romantyzmu oraz wieszcza narodowego i jego twórczości, oglądając przygotowaną przez szóstoklasistów prezentację. Następnie prowadząca Zuzanna Wyszyńska omówiła skład tomiku „Ballady i romanse” oraz jego tematykę. Główną część imprezy stanowiły recytacje fragmentów pięciu wybranych z tego cyklu utworów: „Romantyczności”, „Pani Twardowskiej”, „Lilije”, „Powrotu taty” i „Świtezianki”. Artyści (Oliwia Wielgolewska, Anna Piotrowska, Lena Matwiejczyk, Karol Kokoszka, Fabian Kuciński, Zuzanna Wyszyńska) zaprezentowali teksty z podziałem na role, interpretując je w niezwykły sposób, co zyskało uznanie widowni. Po każdej balladzie zadawano pytania, które sprawdzały słuchanie ze zrozumieniem. Poprawne odpowiedzi nagradzane były rumianymi jabłkami. Na zakończenie prowadząca zachęciła zebranych do przeczytania innych wierszy z tomiku „Ballady i romanse”. 
Występy uczniów dopełniały wprowadzająca w nastrój epoki dekoracja oraz stroje nawiązujące do romantycznych motywów. Dzięki temu oraz zaangażowaniu recytatorów spotkanie na pewno pozostanie na długo w pamięci widzów. 
Bezpieczna Przystań
Komentuj, logując się przez Facebooka, Google+, Twittera, Disqus LUB pisz jako gość