wyszkowska eSkarbonka Wyszkowskie licytacje WOŚP
Jak wybrać platformę dla sklepu B2B?

Od czytelników

Jak wybrać platformę dla sklepu B2B?

28.12.2020
autor: Materiał zewnętrzny
Każda hurtownia internetowa korzysta z platformy B2B, która pozwala na bezproblemowe prowadzenie działalności. Dzięki takim systemom, istnieje możliwość generowania wzrostów sprzedaży oraz porządkowania i automatyzacji procesu sprzedaży. Istotne jest więc wybranie takiej platformy, która będzie działać bez zarzutu.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze platformy B2B?

Przede wszystkim wybierając platformę B2B, należy rozważyć co najmniej kilka ofert. Pomimo że ciężko jest je porównać ze sobą, ponieważ każda posiada nieco odmienne cele i funkcje, to jednak istotne jest to, aby na samym początku pomyśleć, co oferował będzie nasz sklep B2B oraz czym będzie się wyróżniał?
Wybierając platformę B2B, należy w pierwszej kolejności sprawdzić, co oferuje dostawca, to jest jak długo zajmie mu instalacja systemu, co jaki czas pojawiają się aktualizacje oraz czy oferuje również wsparcie techniczne i merytoryczne w razie problemów. W zależności od potrzeb i wymagań, przedsiębiorcy mają do wyboru platformy gotowe albo dedykowane. Hurtownia internetowa powinna oprzeć się głównie na systemie, który będzie dopasowany do specyfiki oferty i procesu sprzedażowego, tak aby w trakcie działalności nie wystąpiły jakiekolwiek problemy.

Jak wybrać B2B dla hurtowni internetowej?

Istnieje wiele czynników, które powinniśmy wziąć pod uwagę podczas wyboru platformy B2B. Po pierwsze, są to oczywiście limity, a właściwie ich brak. Niektóre systemy dają ograniczoną ilość wprowadzonych kontrahentów, zamówień czy produktów. Przekroczenie ich może wiązać się w dodatkowymi kosztami, dlatego najlepiej zdecydować się na platformę, która nie posiada żadnych limitów.
Drugą kwestią jest również wspomniana już aktualizacja systemu. Dostawcy godni zaufania starają się na bieżąco wprowadzać nowe funkcje, aktualizować programy i poszerzać je zgodnie z oczekiwaniami klientów. W tym wypadku atrakcyjność platformy ma ogromne znaczenie, dlatego warto sprawdzić, czy jest ona automatycznie aktualizowana oraz z jaką częstotliwością.
Wiele platform B2B to produkty gotowe, a nie dedykowane. Jeśli naszą działalnością jest sklep albo hurtownia internetowa, bardzo ważne jest to, aby wybrany system posiadał dużą dozę elastyczności. Dzięki temu, możemy dopasować konkretne funkcje do codziennych procesów i specyfiki firmy.
Zakładając firmę online, musimy pamiętać, że do jej działalności niezbędne jest odpowiednie oprogramowanie. Więcej o platform sprzedażowych B2B przeczytasz w artykule https://www.cstore.pl/blog/platformy-sprzedazowe-b2b/ 
Równie ważny jest dostęp do wsparcia dostawcy w przyszłości w razie problemów technicznych, merytorycznych, do szkoleń pracowników i tym podobne. Sprawdźmy, czy nie zostaniemy z nieznaną platformą bez opieki. Dostawca wart uwagi powinien zapewnić materiały szkoleniowe, tak zwanych know-how, filmów instruktażowych czy bezpłatnych webinarów. Dzięki nim, możemy szybko i dobrze przyswoić informacje z zakresu obsługi platformy B2B.
Każdy przedsiębiorca wie, że czas to pieniądz, dlatego też przy wyborze systemu B2B, należy zwrócić uwagę na to, jaki jest czas potrzebny na przeprowadzenie wdrożenia systemu. Nie powinno to bowiem trwać kilka tygodni czy kilka miesięcy, ponieważ zbyt długi czas wprowadzania programu może narazić nas na poważne straty finansowe.

Jakie funkcje powinna posiadać platforma B2B?

Platforma B2B powinna posiadać szereg funkcji, dlatego musimy o tym pamiętać. Po pierwsze, jest to integracja z programem handlowych, to jest możliwość przepływu danych pomiędzy programem B2B a magazynem. Dane powinny być aktualizowane automatycznie i na bieżąco. Sprawdźmy również, czy system oferuje elastyczne zaprojektowanie panelu klienta. To ważne, ponieważ intuicyjna strona kliencka pozwoli kupującym na sprawdzenie między innymi aktualnych promocji, złożenie zapytania ofertowego, sprawdzenie opłaconych i nieopłaconych faktur i tym podobne.
Musimy również pamiętać o tym, aby platforma posiadała funkcję zarządzania uprawnieniami pracowników. Ważne jest, byśmy mogli samodzielnie przydzielać dostęp i role konkretnym osobom w firmie.
Kredico 2021
Komentuj, logując się przez Facebooka, Google+, Twittera, Disqus LUB pisz jako gość