Burmistrz odpowiada nauczycielom Gimnazjum nr 2

Od czytelników

Burmistrz odpowiada nauczycielom Gimnazjum nr 2

30.01.2017
autor: Burmistrz Wyszkowa Grzegorz Nowosielski
Szanowni Państwo.
Udział w organizowanej przez Państwa debacie był wyrazem mojego szacunku dla mieszkańców Wyszkowa. Uważam, że władze samorządowe powinny zawsze odpowiadać na potrzebę rozmowy, bez względu na to, czy podzielają opinię i sposób działania swoich rozmówców, czy też nie. 
W sprawie wdrażania reformy edukacji w naszej gminie odbyliśmy wiele spotkań, konsultacji, wysłuchaliśmy oczekiwań i opinii szkół, nauczycieli, rodziców, przeprowadziliśmy mnóstwo analiz. Był czas rozmowy, teraz jest czas podejmowania decyzji i działania. Przyjęliśmy wariant przekształcenia Gimnazjum nr 2 w Wyszkowie w szkołę podstawową i tym samym reaktywujemy Szkołę Podstawową nr 4 z naborem do klasy pierwszej i oddziałów zerowych, według obwodów obowiązujących do 1999 roku. Dodatkowo otwieramy możliwość rozpoczęcia 1 września 2017 r. nauki w klasie IV i klasie VII Szkoły Podstawowej nr 4 dzisiejszym uczniom klas III i VI Szkoły Podstawowej nr 1 i Szkoły Podstawowej nr 2, jeśli taką wolę wyrażą ich rodzice i bez względu na granice obwodów szkolnych. Tak, jak zapowiadaliśmy, decyzję o tym, w której szkole uczyć się będą uczniowie, pozostawiamy ich rodzicom. 
Zgodnie z wolą mieszkańców, także tych, których podpisy Państwo przekazali, reaktywujemy Szkołę Podstawową nr 4 jako docelowo ośmioklasową szkołę podstawową. Choć ustawodawca dał nam na to pięć lat, już w trzecim roku szkoła pracować będzie z wszystkimi oddziałami, zaś w Szkole Podstawowej nr 1 i Szkole Podstawowej nr 2 nie będzie już systemu zmianowego. To Rodzic wybierze szkołę dla swojego dziecka, a szkoła ta zapewni mu najwyższą jakość edukacji.
Nie przedstawiliście Państwo żadnej opinii prawnej ani formalnej interpretacji przepisów nowego prawa oświatowego, które umożliwiałby nabór do szkoły Podstawowej nr 4 w proponowanym przez Państwa wariancie. Dysponujemy opinią eksperta Ministerstwa Edukacji Narodowej, opiniami prawnymi, że proponowany przez Państwa wariant jest niezgodny z przepisami oświatowymi. Jak Państwo słyszeli na debacie, nasze opinie potwierdził także obecny tam Przemysław Ogonowski, zastępca dyrektora wydziału kształcenia ogólnego Mazowieckiego Kuratorium Oświaty. A przypomnę, że to kuratorium ostatecznie ocenia i zatwierdza naszą sieć szkolną i tym samym sposób wdrażania reformy. 
Chcę również podkreślić, że przyjęte przez nas rozwiązanie wynika nie tylko z analiz prawnych, ale także społecznych. Wdrażając reformę edukacji musimy uwzględnić i uszanować potrzeby, interesy i opinie wszystkich gminnych szkół, nie tylko tej, którą Państwo reprezentujecie. To rozwiązanie jest kompromisem pomiędzy wszystkimi szkołami i oczekiwaniami pracujących w nich nauczycieli. Ale przede wszystkim jest rozwiązaniem, które w największym stopniu uwzględnia dobro ucznia, szanując prawo jego rodziców do wyboru szkoły, szanując etapy edukacyjne, dając wszystkim uczniom równe szanse i równe prawa w każdej szkole. Zawsze to uczeń będzie najważniejszy w naszych szkołach. 
Zamiast toczyć dyskusje prawne, zwłaszcza mając już formalne opinie ekspertów, chcemy skupić się na wdrażaniu reformy po to, by dać jak najwięcej czasu rodzicom na zapoznanie z zasadami reformy, przyjętymi w naszej gminie rozwiązaniami, a przede wszystkim, na ewentualną decyzję o zmianie szkoły. Jeszcze w tym tygodniu przedłożymy Radzie Miejskiej pierwszą uchwałę wdrażającą reformę i wraz z formalną reaktywacją Szkoły Podstawowej nr 4 rozpoczniemy akcję informującą i promującą SP nr 1, SP nr 2 i SP nr 4. Zachęcam, by swój czas i energię poświęcili teraz Państwo na promocję swojej szkoły i zachęcenie rodziców, by skorzystali z jej oferty.
Nina Wiśniewska - kwiecień 2023
Komentuj, logując się przez Facebooka, Google+, Twittera, Disqus LUB pisz jako gość
Technologia pomaga palaczom znaleźć mniej szkodliwe alternatywy

Technologia pomaga palaczom znaleźć mniej szkodliwe alternatywy

Niestety, mimo podejmowanych na przestrzeni lat działań edukacyjnych i kampanii społecznych, liczba palaczy na świecie, w tym również w Polsce, nie zmniejsza się. Zdaniem niektórych ekspertów, przede wszystkim z uwagi na nieodpowiednio prowadzoną pozbawioną realnego podejścia politykę antynikotynową. 
zobacz więcej
Wielkanocne Warsztaty w Zespole Szkół Specjalnych w Brańszczyku (FOTO)

Wielkanocne Warsztaty w Zespole Szkół Specjalnych w Brańszczyku (FOTO)

W dniach 21-22 marca 2024r. w Zespole Szkół Specjalnych w Brańszczyku zorganizowane zostały dla uczniów tematyczne warsztaty wielkanocne. Celem, jaki przyświecał warsztatom było propagowanie i kultywowanie tradycji związanych z okresem Świąt Wielkanocnych, tworzenie warunków do podejmowania aktywności twórczej oraz umiejętności pracy w grupie. Warsztaty były formą szkolnych rekolekcji wielkopostnych integrujących środowisko i kształtujących postawę szacunku do polskich tradycji i obrzędów.
zobacz więcej
Polsko-niemiecka wymiana uczniów Skłodowskiej (FOTO)

Polsko-niemiecka wymiana uczniów Skłodowskiej (FOTO)

W dniach 12.03-19.03.2024 r. uczniowie Zespołu Szkół nr 1 im. Marii Skłodowskiej-Curie wyjechali na spotkanie z młodzieżą z nowej szkoły partnerskiej Gesamtschule an der Erft z Neuss. Spotkanie młodych Polaków i Niemców odbyło się dzięki finansowemu wsparciu międzynarodowej organizacji Polsko-Niemieckiej Współpracy Młodzieży.
zobacz więcej
Zespół Future Perfect bezpłatnie udostępnia zestawy do nauki lekcji języka angielskiego

Zespół Future Perfect bezpłatnie udostępnia zestawy do nauki lekcji języka angielskiego

Zespół Future Perfect zachęca do skorzystania z zestawów przygotowanych przez zespół Future Perfect. Zestawy są oparte na wymaganiach leksykalnych egzaminu maturalnego, ale także nauczyciele szkół podstawowych znajdą wśród nich wiele cennych materiałów.
zobacz więcej