Bezpieczeństwo transakcji bezgotówkowych a koronawirus

Od czytelników

Bezpieczeństwo transakcji bezgotówkowych a koronawirus

24.03.2021
autor: Materiał zewnętrzny
Gotówka powoli odchodzi do lamusa. Coraz więcej Polaków chętniej płaci karta, smartfonem oraz smartwatchem. I choć tendencja systematycznie rosła, to pandemia zdecydowanie ją przyśpieszyła.
 

Gotówka odchodzi do lamusa 

Od kilku lat można zaobserwować, że płatności gotówkowe są w odwrocie. Natomiast płatności bezgotówkowe cieszą się coraz większą popularnością. Tendencję wzrostową można było już zauważyć w 2019 roku. 
Z przeprowadzonych badań „Płatności bezgotówkowe oczami Polaków 2019", wynika że 79% Polaków wybiera płatności bezgotówkowe. Transakcje za pomocą karty stanowią 66%, natomiast telefonem lub zegarkiem to 7%. Z kolei korzystanie z bankowości internetowej to 6%. 
Co ciekawe, tylko 20% obywateli zadeklarowało, że są przywiązani do tradycyjnego pieniądza. A 8% nie korzysta nawet z bankomatów. Ten stopniowy wzrost płatności bezgotówkowych przyspieszyła pandemia, diametralnie zmieniając podejście do transakcji bez użycia gotówki.

Bezpieczeństwo transakcji bezgotówkowych a koronawirus

W przypadku płatności gotówkowych dochodzi do wymiany banknotów i monet. Mogą na nich osadzać się drobnoustroje. Na podstawie badań Covid-19 potrafi utrzymać się na przedmiotach nawet do 28 dni. 
Natomiast w przypadku płatności bezgotówkowych nie ma kontaktu pomiędzy sprzedawcą a klientem. Nie przekazują sobie banknotów z rąk do rąk, a więc minimalizuje się ryzyko zarażenia się koronawirusem. 
Ponadto, transakcje bez użycia gotówki pozwalają zachować dystans społeczny. W tym przypadku jest do bezpieczna odległość między kasjerem a sprzedawcą. Jednak to nie wszystko. Posiadanie terminala ma o wiele więcej zalet:
    • oszczędność czasu – sprzedawca nie musi wydawać gotówki, a tym samym zmniejsza się czas transakcji;
    • bezpieczeństwo – dane są szyfrowane, a więc klienci nie muszą obawiać się o bezpieczeństwo;
    • kreowanie wizerunku firmy – posiadanie terminala buduje pozytywny wizerunek firmy;
    • łatwość w użyciu – terminale płatnicze np. Ingenico, dostępny na stronie https://www.paytel.pl/pl/nasza-oferta/oferta-terminali/marki-terminali/ingenico/iwl250-iwl220 posiadają bardzo intuicyjne menu i są łatwe w obsłudze;

Płatności bezgotówkowe a terminal

Klient może dokonać płatności bezgotówkowej wtedy, gdy w lokalu znajduje się terminal. Obecnie można kupić terminale, które umożliwiają płacenie nie tylko kartą, ale również dokonywanie płatności BLIK. Wiele z nich posiada dodatkowe funkcje, jak przykładowo możliwość doładowania, co zwiększa zyski firmy. 
Jeśli jesteś przedsiębiorcą, który wcześniej nie miał urządzenia, możesz wziąć terminal w ramach akcji „Polska bezgotówkowa”. Zgłaszając się do akcji, możesz odebrać urządzenie za darmo. 
Natomiast  przez pierwsze 12 miesięcy nie poniesiesz żadnych opłat za urządzenie. Warto zajrzeć na stronę https://wybierzterminal.pl/terminale/ i sprawdzić ofertę, a  następnie dobrać model, który będzie odpowiadał Twoim oczekiwaniom, a także branży. 
W przypadku gastronomi najlepszym wyborem są mobilne terminale płatnicze, które pracownik może wziąć ze sobą, gdy dostarcza zamówienie do klienta. A w trakcie pandemii, restauracje i inne punkty gastronomiczne, czerpią zyski tylko i wyłącznie z zamówień na wynos.
Nina Wiśniewska - kwiecień 2023
Komentuj, logując się przez Facebooka, Google+, Twittera, Disqus LUB pisz jako gość