Dobra reklama - profesjonalna kreacja
Powodzenie reklamy zależy od bardzo wielu czynników, które różnią się w zależności od jej formatu. Aktualnie najbardziej popularne staje się produkcja filmów reklamowych, które możemy zamieszczać na stronach internetowych czy portalach społecznościowych. Jeśli chcemy przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów, reklama musi być wykonana w sposób profesjonalny i rzetelny, dzięki czemu odbiorcy przełożą swoje wrażenia dotyczące filmu reklamowego na ogólną opinię o całej firmie. Na kreacji nie należy oszczędzać, ponieważ to w dużej mierze od niej zależy, czy klient się do nas zwróci. Profesjonalistów zajmujących się tworzeniem filmów reklamowych można w prosty sposób znaleźć w internecie, jeśli przykładowo mieszkamy w stolicy Dolnego Śląska, to wpiszmy w wyszukiwarkę: filmy reklamowe Wrocław - dzięki temu w łatwy sposób znajdziemy odpowiednie osoby. A jeśli nie chcemy marnować czasu na poszukiwania, to warto zaglądnąć tutaj: https://flipside.pl/.
Cel kampanii reklamowej
Oprócz dobrze wykonanej reklamy, musimy również pamiętać o jej celu, który powinniśmy wyznaczyć sobie na początku. Kampania powinna być dobrze zaplanowana - powinniśmy wiedzieć do kogo ją kierujemy i jaki efekt chcemy uzyskać. Cele reklamowe mogą być różnorodne, na przykład dla niektórych z nas najważniejsze jest pozyskanie nowych klientów, a dla innych kluczową sprawą jest umocnienie siły marki na rynku. W zależności od obranego celu reklamowego nasze działania powinny być do niego dostosowane.
Miejsce, w którym reklama będzie odtwarzana
Gdy wiemy, co chcemy osiągnąć i do kogo właściwie kierujemy naszą reklamę, musimy również zastanowić się nad tym, w którym miejscu umieścić naszą reklamę. Aby wybrać odpowiedni kanał komunikacji, musimy zrobić porządny research - sprawdzić dane na temat potencjalnych odbiorców dotyczący na przykład oglądalności telewizji, korzystania z kont na social mediach czy słuchania muzyki na popularnych aplikacjach streamingowych.
Język reklamy
Bardzo ważną kwestią jest również dostosowanie języka reklamy do odbiorców, kanału, który wybierzemy i celu kampanii. Przekaz reklamowy powinien być zwięzły i jasny dla odbiorcy. Powinien również zaciekawić potencjalnego klienta, tak, aby był on skłonny zajrzeć na naszą stronę internetową czy odwiedzić nasz sklep. Tworząc skuteczny przekaz reklamowy, powinniśmy skupiać się na modelu AIDA, który jest akronimem pochodzącym z języka angielskiego i oznacza: Attention, Intrest, Desire, Action. W języku polskim byłby to model UZPR - Uwaga, Zainteresowanie, Pożądanie, Reakcja.
Skuteczna reklama powinna być dobrze zaplanowana, najważniejsze jest, aby na początku wyznaczyć sobie cel kampanii, dowiedzieć się do kogo ją kierujemy, jakie kanały będą odpowiednie i w jaki sposób będziemy komunikować. Pamiętajmy, że odbiorcy mocno sugerują się jakością przekazu reklamowego, jeśli będzie on wykonany w profesjonalny sposób, zwiększamy prawdopodobieństwo na przeniesienie pozytywnych wrażeń na odbiór naszej firmy.