Hurtownia żywności – co można w niej znaleźć?

Wydarzenia

Hurtownia żywności – co można w niej znaleźć?

05.06.2018
autor: Red.
Hurtownia produktów spożywczych to miejsce, do którego dostają się wszystkie towary, wyprodukowane przez firmy zajmujące się wytwarzaniem konkretnych rodzajów żywności (choćby minimalnie) przetworzonej, to także często przystań dla naturalnej żywności, której hodowcy chcą ją przekazać sklepom detalicznym, zamiast sprzedawać ją samodzielnie. Istnienie hurtowni tego rodzaju jest nieodzowne z punktu widzenia interesów rynku konsumenckiego. Także dlatego, że niektóre hurtownie same zajmują się bezpośrednią sprzedażą.

Hurtownia żywności, czyli do wyboru, do koloru

Z definicji, hurtownia produktów spożywczych powinna być miejscem dostosowanym do przechowywania różnego rodzaju żywności, lecz niekiedy mniejsze hurtownie w pewien sposób specjalizują się w danej kategorii jedzenia – także dlatego, że dysponują warunkami czy sprzętem odpowiednim dla konkretnych typów produktów. A uniwersalna hurtownia żywności powinna być halą, w której znajdzie się miejsce zarówno dla pokarmów suchych, z dłuższym terminem przydatności do spożycia, jak też świeżej żywności, mniej odpornej na upływ czasu. W uniwersalnej hurtowni żywności nie może więc zabraknąć miejsca dla szerokiego asortymentu towarów, w tym wachlarzu znajdują się:

  • Makarony i kasze

  • suszone pakowane warzywa strączkowe

  • żywność konserwowana

  • przetworzone produkty zbożowe

  • słodycze

  • kawy i herbaty

  • napoje butelkowane

  • mrożonki

  • przetwory mleczne

  • mięsa i ryby

  • owoce i warzywa

Wszechstronność tego rodzaju hurtowni, możliwość przechowywania produktów różnego rodzaju, skłaniają niekiedy właścicieli takich hal do tego, by nie poprzestawać na tej podstawowej funkcjonalności, jaką jest tymczasowe przechowywanie żywności, która wkrótce ma trafić do innych punktów sprzedaży. Czasem to właśnie hurtownia staje się specyficznym rodzajem sklepu, w którym można zaopatrywać się bezpośrednio, nie tylko jako sprzedawca, ale nawet prywatny konsument. Często wymaga to od właściciela hurtowni większego zainwestowania w prezencję hali, a nawet większego rozwinięcia działalności, przejawiającego się na przykład w ufundowaniu własnych linii produktów. Jednak okazyjne, niższe ceny towarów zazwyczaj zapewniają stałe zainteresowanie klientów, co pozwala dość szybko pokryć poniesione koszty.

Artykuł powstał we współpracy z SOBIK.

MajsterPlus728x240
Komentuj, logując się przez Facebooka, Google+, Twittera, Disqus LUB pisz jako gość
Zitcom