SOMIANKA: Ruch + zdrowe nawyki = silny Ja (foto)

Powiat

19.02.2019
autor: opr. EB, fot. organizatorzy
- pod takim hasłem Stowarzyszenie Społeczno-Kulturalne „Nasza Gmina Somianka” zorganizowało 10-dniowe zimowisko w Zakopanem na Olczy dla 40 osób z gmin Somianka i Zatory.

Wypoczynek zimowy w ramach promocji i profilaktyki zdrowotnej został dofinansowany ze środków Funduszu Składowego Ubezpieczenia Społecznego Rolników w kwocie 750 zł na każdego uczestnika.
Pogoda sprzyjała, dzięki czemu na nartach uczestnicy mogli poszusować sobie na stoku pod Nosalem, a na lodowisku Harenda pojeździć na łyżwach. Nie zabrakło zwiedzania i wędrówek z przewodnikiem tatrzańskim  (m.in. do Sanktuarium Matki Boskiej na Wiktorówkach oraz ku Wodospadowi Siklawica).
- Kolejnym miłym przeżyciem był wjazd późnym wieczorem kolejką na Gubałówkę, skąd mogliśmy podziwiać Krainę Światła pełną iluminowanych rzeźb nawiązujących do podhalańskiej przyrody i tradycji. Popołudniami z radością korzystaliśmy z atrakcji w Aquaparku w Zakopanem i z term w Bukowinie Tatrzańskiej. Kiedy już nacieszyliśmy się wodą, próbowaliśmy opanować sztukę grania w kręgle – wspominają uczestnicy wyjazdu. – Spacerując Krupówkami podziwialiśmy drewnianą góralską zabudowę i budowle w stylu zakopiańskim. Wieczorem odwiedziliśmy także Śnieżny Labirynt i Pałac – tajemnicze miejsce ze śniegu i lodu, pełne niesamowitych komnat z licznymi rzeźbami wykonanymi przez artystów z Podhala i Słowacji.
Uczestnicy zimowiska odwiedzili też Kraków (wystawę zbudowanych z ponad miliona klocków Lego makiet przedstawiających wydarzenia z dziejów Polski oraz galerię figur stalowych z recyklingu, m.in. celebrytów ze śrubek) i kopalnię soli w Wieliczce.
Popołudniami także wiele się działo (m.in. rozwijanie i prezentacja umiejętności artystycznych, plastycznych – robienie piniaty, karykatury, gry ruchowe).
- Zaangażowanie, kreatywność, spontaniczność i szczera radość kolonistów była tylko potwierdzeniem, jak wyjątkowe dzieciaki były uczestnikami tego zimowiska – podkreślają organizatorzy.
Nina Wiśniewska - kwiecień 2023
Komentuj, logując się przez Facebooka, Google+, Twittera, Disqus LUB pisz jako gość