SOMIANKA: Kolory morza, słońca i… sportu (foto)

Powiat

01.09.2016
autor: Nasza Gmina Somianka
Słońce, plaża i uśmiechnięte buzie oraz miłe wspomnienia o czasie spędzonym na koloniach zorganizowanych przez Stowarzyszenie Społeczno - Kulturalne „Nasza Gmina Somianka” pozostały 45 kolonistom z gmin Somianka i Zatory. Miejscem pobytu była malownicza miejscowość Chłapowo koło Władysławowa położona na terenie Nadmorskiego Parku Krajobrazowego. Dwutygodniowy pobyt upłynął po hasłem „Kolory sportu”.
W pierwszych dniach wybraliśmy się na spacer wąwozem Chłapowski Rudnik, odwiedziliśmy dom Rybaka z wieżą widokową, podziwialiśmy przepiękne, egzotyczne motyle, bawiliśmy się w Muzeum Iluzji, spacerowaliśmy Aleją Gwiazd Sportu.
Kiedy aura nie sprzyjała kąpieli w morzu, wyruszaliśmy na atrakcyjne wycieczki. Świetnie bawiliśmy się w Ocen Parku we Władysławowie. Mnóstwo zabawy dostarczył dzieciakom pobyt w Sarbsku w Sea Parku, gdzie uczestniczyliśmy w karmieniu fok, zwiedzaliśmy Oceanarium Prehistoryczne, a na koniec wstąpiliśmy do kina emocji 5D, aby odważnie spojrzeć w oczy rekinowi. „Tarzan Park” był sprawdzianem zręczności szczególnie dla osób wysportowanych i odważnych.
W kolejnych dniach zgłębialiśmy tajniki innych pomorskich miejscowości. W Nowęcinie koło Łeby byliśmy w Parku Dinozaurów, gdzie odbyliśmy fantastyczną przygodę, obcując z trójwymiarowymi gadami naturalnej wielkości. Odwiedziliśmy także wioskę indiańską, wstąpiliśmy do szeryfa, popróbowaliśmy złapać coś lub kogoś na lasso.
Odwiedziliśmy Gdańsk, spacerując Starówką podziwialiśmy architekturę miasta, wstąpiliśmy do Bazyliki Mariackiej, nie mogło zabraknąć spaceru po sopockim molo. Wisienką na torcie okazał się jednak wyjazd do Malborka, gdzie zwiedzaliśmy Zamek Krzyżacki. Był też obowiązkowy rejs statkiem.
Korzystaliśmy z kąpieli w morzu, rozgrywaliśmy mecze w piłkę nożną, turniej tenisa stołowego, ćwiczyliśmy aerobik.
Tematyka zajęć była bardzo różnorodna, m.in. rozwijanie i prezentacja umiejętności artystycznych, czynny udział w pogadankach dotyczących profilaktyki zdrowotnej.
Wypoczynek letni w ramach promocji zdrowia i profilaktyki zdrowotnej został dofinansowany ze środków Funduszu Składkowego Ubezpieczenia Społecznego Rolników w kwocie 700 zł na każdego uczestnika.
Wybory 2024 - Janina Orzełowska
Komentuj, logując się przez Facebooka, Google+, Twittera, Disqus LUB pisz jako gość