Zagraniczne mobilności szkolnej kadry ZS3

Od czytelników

Zagraniczne mobilności szkolnej kadry ZS3

16.03.2018
autor: M.Gruszczyńska, S.Ludwikowska, A.Kalinowska, W.Rogulski, I.Zbrzeźniak
W 2018 r. w Zespole Szkół Nr 3 im. Jana Kochanowskiego realizowany jest projekt finansowany z funduszy europejskich (PO WER) pt. „Trening czyni mistrza-zagraniczne mobilności szkolnej kadry Zespołu Szkół Nr 3 w Wyszkowie”. Jak nazwa wskazuje, jego adresatem jest kadra pedagogiczna kształcenia ogólnego. 
W czasie ferii zimowych grupa nauczycieli języka angielskiego ZS3 wzięła udział w projekcie finansowanym z funduszy europejskich (PO WER) pt. „Trening czyni mistrza-zagraniczne mobilności szkolnej kadry Zespołu Szkół Nr 3 w Wyszkowie”. Nauczyciele mieli możliwość uczestniczenia w kursach. Pani Agnieszka Kalinowska brała udział w kursie pt.: „Overseas Teachers refresher Course – Methodology and Language”, którego celem było podniesienie umiejętności językowych i metodologicznych oraz umożliwienie wymiany doświadczeń wśród nauczycieli z innych krajów na temat dobrych praktyk w nauczaniu języka angielskiego. Natomiast pani Izabela Zbrzeźniak mogła pogłębiać swoją wiedzę na kursie pt.„General English and Teaching Methodology”, na którym położono głównie nacisk na poprawę kompetencji językowo-metodycznych lektorów języka angielskiego, jak również na utrwalaniu zasad dotyczących fonetyki. Pani Marzanna Gruszczyńska uczestniczyła w szkoleniu dotyczącym „Modern British Culture”. Na tych zajęciach przybliżano różne aspekty brytyjskiej kultury. Pokazano możliwości przekazania wiedzy i umiejętności na zajęciach szkolnych. Pan Wojciech Rogulski szkolił się na kursie pt.„Technology in the Classroom”, gdzie pogłębiał swoją wiedzę i umiejętności stosowania ICT w nauczaniu języka angielskiego. Dodatkowo Pani Sylwia Ludwikowska wzięła udział w kursie pt.„Content and Language Integrated Learning”. Kluczową cechą metody CLIL jest jednoczesne wprowadzanie wiedzy przedmiotowej oraz rozwijanie kompetencji w zakresie języka obcego. 
W trakcie pobytu nauczyciele uczestniczyli w zajęciach praktycznych i teoretycznych, w czasie których rozwijali swoje kompetencje językowe i doskonalili swój warsztat metodyczny. Wszyscy nauczyciele otrzymali autentyczne materiały dydaktyczne do wykorzystania na zajęciach z uczniami. Po powrocie beneficjenci projektu zamierzają podzielić się zdobytymi doświadczeniami z kadrą pedagogiczną oraz wdrażać zdobytą wiedzę podczas zajęć lekcyjnych. 
Podczas pobytu uczestnicy projektu poznawali kulturę brytyjską w wielu sferach: m.in. podczas wizyt w najznamienitszych collegach Uniwersytetu Oksfordzkiego, który jest najstarszą uczelnią anglojęzyczną na świecie. Z uniwersytetem powiązanych jest aż 64 laureatów Nagrody Nobla, studiowało tutaj także 26 premierów Wielkiej Brytanii, prezydent USA Bill Clinton, jak również były minister spraw zagranicznych Polski Radosław Sikorski. 
Uczestnicy projektu zwiedzili Muzeum Historii Naturalnej, Pitt Rivers oraz Ashmoleian Museum. Pałac Blenheim w Woodstock jest warty odwiedzenia, ponieważ był rezydencją premiera Winstona Churchilla, obecnie jest największą arystokratyczną posiadłością w Anglii. 
Nauczyciele mieli także możliwość podziwiania Bath i Stonehenge. Bath jest miastem wpisanym na listę Światowego Dziedzictwa UNESCO, w którym znajduje się Muzeum Term Rzymskich. Występują tutaj naturalne wody geotermalne, wokół których Rzymianie zbudowali repliki swoich łaźni. Warty zobaczenia jest Most Pulteney - kamienny most łukowy z 1773 r., jeden z czterech mostów na świecie, które są zabudowane z obu stron na całej swojej rozpiętości. Podobne mosty budowano w Wenecji. Bath jest utrzymane w stylu gregoriańskim i może być ciekawostką dla fanów literatury angielskiej. W Bath bowiem mieszkała Jane Austen – autorka znana między innymi z powieści „Duma i uprzedzenie”. Najokazalszą budowlą miejską jest Bath Abbey, gdzie znajduje się sławny witraż przedstawiający 55 scen z życia Chrystusa. 
Stonehenge jest jednym z najbardziej znanych obiektów turystycznych na świecie, megalityczne kamienne kręgi, dotąd uznawane za świątynie druidów i obserwatorium astronomiczne. Najprawdopodobniej były grobowcem. Obecnie miejsce to przyciąga tłumy, by obserwować letnie i zimowe przesilenia słońca. 
Wszyscy nauczyciele uczestniczący w projekcie byli pod ogromnym wrażeniem akademickiego charakteru miasta Oxford, niepowtarzalnego klimatu Bath oraz magii Stonehenge. 
Uczestnicy mieli zapewnione pokrycie kosztów związanych ze szkoleniem, podróżą i pobytem. Jego realizacja była możliwa dzięki zaangażowaniu Dyrekcji Szkoły pani Elżbiety Michalik oraz Samorządu Województwa Mazowieckiego w Warszawie. Koordynatorem projektu była Sylwia Ludwikowska.
Wybory 2024 - Janina Orzełowska
Komentuj, logując się przez Facebooka, Google+, Twittera, Disqus LUB pisz jako gość