W Uniejowie nie tylko termy (foto)

Od czytelników

27.02.2017
autor: Grajcyli skład
Wykorzystując jeden z wolnych dni zimowych ferii grupa pedagogiki niekonwencjonalnej „Grajcyli skład” odbyła całodniową wycieczkę do Uniejowa.
Planowaliśmy jechać na baseny termalne, ale jak zobaczyliśmy z daleka zamek i malowniczo płynącą Wartę, stwierdziliśmy, że nie odpuścimy zwiedzania. Po trzygodzinnym pobycie w ciepłych wodach, masażach wodnych i pływaniu w basenie na wolnym powietrzu, w ciepłej wodzie i w kroplach zimnego deszczu każdy odczuwał zmęczenie i silny głód. Wydawało się już, że plan trzeba będzie zmienić. Ale widoczna zamkowa baszta zbyt mocno kusiła, by odpuścić.
Znalazła się też grupa niezmęczonych ochotników do spaceru. Przez stary rynek przejechaliśmy busem. Widzieliśmy stylizowane armaty, z których - niczym z fontann - tryska gorąca, źródlana woda. Dalej była kładka, a pod nią stado łabędzi i dzikich kaczek. Dalej już ładny park, a w nim zamek. Niestety, do środka nie mogliśmy wejść, gdyż jest tam hotel i restauracja, ale na dziedzińcu obejrzeliśmy kapitalną ekspozycję dawnych machin oblężniczych, taranów i machikuł miotających oraz starodawnej artylerii. Tradycyjnie pogdybaliśmy sobie, jak by to było, gdybyśmy tu przyjechali na nocleg, kto by straszył i w którym miejscu. Niestety, trzeba było jednak pomyśleć już o powrocie i obiedzie, gdyż zjedzone po kąpieli i emocjach kanapki głodu nie zaspokoiły. Ale - jak podkreśliła grupa - wyjazd był super.
Grupa pedagogiki niekonwencjonalnej działa w ramach projektu dofinansowanego przez gminę Wyszków  i realizowanego od roku 2015 przez Fundację „Nad Bugiem”.
Nina Wiśniewska - kwiecień 2023
Komentuj, logując się przez Facebooka, Google+, Twittera, Disqus LUB pisz jako gość