Jak być lepszym od siebie samego? Relacja z wakacyjnego wyjazdu nauczycieli I LO na szkolenia do Cam

Od czytelników

Jak być lepszym od siebie samego? Relacja z wakacyjnego wyjazdu nauczycieli I LO na szkolenia do Cam

08.09.2016
autor: ILO
„Celem nie jest bycie lepszym od kogoś innego, lecz bycie lepszym od tego, kim samemu było się wcześniej.” Te słowa XIV Dalajlamy przyświecały grupie siedmiu nauczycieli, którzy w lipcu tego roku wyruszyli do Cambridge w Wielkiej Brytanii w ramach projektu „Podniesienie kompetencji językowych i zawodowych nauczycieli I LO w Wyszkowie.” Projekt finansowany był w ramach programu Erasmus+ Edukacja szkolna – Mobilność kadry edukacji szkolnej.
Jako pierwsza wyruszyła p. Renata Hyrycz (nauczyciel języka angielskiego), aby w dniach od 4 do 16 lipca wziąć udział w kursie „Bringing British Culture to Life”. Następnie, w dniach od 1 do 13 sierpnia p. Agnieszka Banaszek (nauczyciel biologii), p. Grażyna Piotrowicz (język francuski), p. Jacek Iciak (matematyka) i p. Jan Kowalczyk (fizyka) szlifowali swoje umiejętności językowe na kursie „Language Improvement for Teachers”; p. Wojciech Chaciński (język angielski) rozwijał swój warsztat na kursie „Educational Technology Today” oraz p. Ewa Torebko (język angielski) poznawała tajniki szkolenia nauczycieli na kursie „Becoming a Teacher Trainer”.
Wszystkie kursy organizowane były przez Bell Teacher Campus w Cambridge, jedną z wiodących instytucji zajmujących się szkoleniem nauczycieli. Podczas dwutygodniowego pobytu w wyjątkowo malowniczym Cambridge mieliśmy nie tylko okazję podnosić swoje kompetencje językowe, poznawać nowe metody i formy pracy czy rozwijać się jako nauczyciele, ale również nawiązać wiele znajomości z pedagogami z całego świata i doświadczyć życia w wielokulturowej Wielkiej Brytanii. Zakwaterowani byliśmy w zabytkowym i pełnym zieleni Homerton College,  który od uniwersyteckiego i turystycznego centrum Cambridge dzielił zaledwie półgodzinny spacer. Każdy dzień zaczynaliśmy od śniadania serwowanego w jadalni jakby żywcem przeniesionej ze szkoły Harry’ego Pottera. Sesje poranne i przedpołudniowe spędzaliśmy na swoich głównych kursowych zajęciach, podczas których intensywnie się uczyliśmy. Popołudnia i wieczory pełne były dodatkowych zajęć, warsztatów, wykładów i wycieczek. Każdy z nas indywidualnie wybierał zajęcia, w których chcieliśmy wziąć udział, a wybór był ogromny, i często żałowaliśmy, że nie możemy być w kilku miejscach jednocześnie. Były zajęcia dotyczące motywacji, nauczania dwujęzycznego, innowacji, zarządzania klasą, uczenia sprawności mówienia, zmieniającego się ciągle języka angielskiego, brytyjskiego humoru, Brexitu, Szekspira i wiele, wiele innych. Mieliśmy również możliwość wziąć udział jako widzowie i uczestnicy w dwóch koncertach, sprawdziliśmy swoją wiedzę o świecie w klasycznym pub quizie poprowadzonym przez charyzmatycznego trenera Jima Scrivenera, dyrektora naukowego Bell Teacher Campus.
Pobyt w Cambridge i w Wielkiej Brytanii nie byłby kompletny bez zwiedzania. Wspaniałe miasto uniwersyteckie jakim jest Cambridge ma zwiedzającym wiele do zaoferowania: zabytkowe college, kościoły, muzea i rzeka Cam. Każdy z nas miał okazję zobaczyć i doświadczyć czegoś nowego, często związanego z naszymi pasjami i nauczanym przedmiotem, np. przejść się matematycznym mostem zbudowanym bez użycia gwoździ, zobaczyć historyczną kolekcję kalkulatorów i mikroskopów oraz notatki, hamak i kałamarz Karola Darwina, zajrzeć do pokoju Izaaka Newtona, spędzić czas wśród obrazów Williama Turnera i Johna Constable’a, obejrzeć spektakl autorstwa Williama Szekspira, posłuchać barwnych opowieści podczas wycieczki łodzią czy też zwiedzić miasto podążając ścieżką kulinarnych przysmaków. W czasie weekendu mogliśmy zwiedzić Londyn ze wszystkimi obowiązkowymi zabytkami, zajrzeć do królewskiej rezydencji Sandringham i zamoczyć stopy w morzu w Hunstanton.
Trudno było pożegnać się z miastem i z nauczycielami, których tam poznaliśmy. Wróciliśmy pełni niezapomnianych wrażeń, naładowani pozytywną energią, gotowi dzielić się zdobytą wiedzą i umiejętnościami z naszymi uczniami i innymi nauczycielami. Doświadczenie pobytu w Cambridge polecamy każdemu nauczycielowi, który chce być lepszym od tego, kim sam był wcześniej.
Office Expert
Komentuj, logując się przez Facebooka, Google+, Twittera, Disqus LUB pisz jako gość
Konsultacje w sprawie Narodowego Spisu Ludności

Konsultacje w sprawie Narodowego Spisu Ludności

W 2021 roku odbędzie się kolejna edycja Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań. Każdy może się włączyć w prace nad tworzeniem jego pytań – wystarczy komputer z dostępem do Internetu. Po raz pierwszy konsultacje społeczne dotyczące spisu są bowiem prowadzone za pomocą kwestionariusza online.
zobacz więcej
Razem świętujemy nadejście wiosny! (foto)

Razem świętujemy nadejście wiosny! (foto)

21 marca w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym im. Marii Konopnickiej w Wyszkowie odbyło się, już tradycyjnie, wielkie świętowanie Pierwszego Dnia Wiosny. Tym razem jednak bez topienia Marzanny, bowiem szczycimy się pokojowym nastawieniem do rzeczy ożywionych i nie tylko!
zobacz więcej
Ogólnopolski Tydzień Kariery w „Koperniku”

Ogólnopolski Tydzień Kariery w „Koperniku”

Planowanie przyszłości i wybór dalszej ścieżki edukacyjnej to jedna z najważniejszych decyzji w życiu każdego młodego człowieka. W ramach Ogólnopolskiego Tygodnia Kariery, w dniach 16-19 października, uczniowie CEZiU „Kopernik” uczestniczyli w różnych formach aktywności związanych z tematem tegorocznej edycji: „Bądź architektem swojego szczęścia”.
zobacz więcej
Pomoc dla producentów mleka i rolników

Pomoc dla producentów mleka i rolników

Na działania w ramach „pakietu Hogana” zostało przeznaczone 98 mln zł. O wsparcie w formie nadzwyczajnej pomocy dostosowawczej dla producentów mleka i rolników w innych sektorach hodowlanych będzie można ubiegać się w Agencji Rynku Rolnego. Wnioski będą przyjmowane od 18 marca.
zobacz więcej
Odwiedź naszą stronę www Odwiedź nas na facebooku