Eksperyment i innowacje w Gimnazjum nr 2 częścią drogi w lepszą stronę (foto)

Od czytelników

Eksperyment i innowacje w Gimnazjum nr 2 częścią drogi w lepszą stronę (foto)

13.03.2017
autor: Gimnazjum nr 2
Od 2013 roku w Gimnazjum nr 2 realizujemy następujące innowacje pedagogiczne, czyli nowatorskie rozwiązania mające na celu doskonalenie jakości pracy szkoły:
  • Eksperyment pedagogiczny „Odkrywamy matematykę. Odkrywamy fizykę” pod patronatem Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Wydział Matematyczno Przyrodniczy, Szkoła Nauk Ścisłych: pozytywnie zaopiniowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, op. Jolanta Sarnacka, Jadwiga Gerek. Opiekunami ze strony uczelni są dr hab. Grzegorz Grabecki, prof. UKSW, dr Tomasz Rogala i mgr Krzysztof Leśniewski. Na realizację projektu „Odkrywamy matematykę” pozyskaliśmy grant w konkursie „mPotęga” organizowanym przez Fundację mBanku.
  • Innowacja pedagogiczna „Odkrywcy matematyki”: zrealizowana w latach 2013-2016, op. Agnieszka Pałka.
  • Innowacja pedagogiczna „Odkrywcy fizyki”: zrealizowana w latach 2013-2016, op. Jadwiga Gerek.
  • Innowacja pedagogiczna „Uczymy przyrody bez podręcznika”: op. Ewa Nowak-Kowalska.
  • Innowacja pedagogiczna „e-matematyka”: op. Agnieszka Pałka.
  • Innowacja pedagogiczna z wychowania fizycznego „Zostań mistrzem”: zrealizowana w roku szkolnym 2015/2016, op. Aleksandra Lange.
  • Innowacja pedagogiczna „Otwieranie drzwi nowoczesnego świata-nauka programowania”: op. Agnieszka Pałka.
  • Innowacja pedagogiczna „Mój region – poznajemy go bliżej”: op. Ewa Nowak-Kowalska.
Innowacje z przedmiotów ścisłych skierowane są do uczniów o zainteresowaniach matematycznych i informatycznych. Realizacja programów zapewnia wsparcie w rozwijaniu kompetencji kluczowych w zakresie matematyki, fizyki, geografii, biologii i informatyki z wykorzystaniem technologii komputerowej i informacyjnej, poprzez zwiększoną liczbę godzin poszczególnych przedmiotów, zajęcia lekcyjne w pracowni terminalowej, komunikowanie się za pomocą platform edukacyjnych np. wsipnet.pl. W ramach zajęć odbywają się warsztaty matematyczno – przyrodnicze prowadzone przez wykładowców i studentów wyższych uczelni w szkole i na UKSW, w Instytucie Fizyki PAN oraz Politechnice Warszawskiej i Wyższej Szkole Zawodowej i Pielęgnacji Zdrowia w Warszawie. Odbyły się wycieczki rowerowe z turniejami matematycznymi, warsztaty laboratoryjne z fizyki i robotyki w Centrum Nauki Kopernik, warsztaty biologiczno -  chemiczne w BioCentrum Edukacji Naukowej. Corocznie bierzemy udział w serii interaktywnych lekcji finansów Fundacji Bakcyl. Uczniowie samodzielnie przygotowywali pokazy doświadczeń i eksperymentów dla szóstoklasistów i rodziców. Zainteresowania naukami matematyczno – przyrodniczymi rozwijamy na zajęciach pozalekcyjnych z możliwością korzystania z nowoczesnych technologii IT: GeoGebra, LearningApps.pl, Eduscience, blendspace, generator fraktali. W ramach innowacji z informatyki uczniowie uczą się programowania w języku np. Scratch, Logomocja i biorą udział w pilotażowym programie Mistrzowie kodowania, który ma na celu upowszechnienie nauki programowania w polskich szkołach.
Podczas zajęć Koła Młodych Przyrodników uczniowie prowadzą hodowle wielu organizmów, przeprowadzają obserwacje i doświadczenia, organizują i przygotowują się do konkursów. Organizują zbiórkę karmy dla zwierząt, opiekują się terenami zieleni wokół szkoły oraz MAŁYM ZOO. Organizujemy wycieczki po własnym terenie, jak również jedno lub wielodniowe tzw. zielone szkoły. Chronimy przyrodę, biorąc udział w akcji „Sprzątanie świata” oraz zbierając baterie. Kształtujemy postawę lokalnego patrioty poprzez spotkania z pasjonatami ochrony przyrody, twórcami ludowymi i osobami, którym dziedzictwo kulturowe naszego regionu nie jest obojętne. 
Efektem realizacji innowacji są lepsze wyniki nauczania potwierdzone wyższymi ocenami klasyfikacyjnymi i z egzaminu gimnazjalnego, sukcesami uczniów w konkursach z przedmiotów ścisłych, stypendiami motywacyjnymi, przygotowaniem absolwentów szkoły do dalszej kariery edukacyjnej, kształcenia w renomowanych warszawskich liceach w klasach o profilu matematycznym.
miss mazowsza 2017
Komentuj, logując się przez Facebooka, Google+, Twittera, Disqus LUB pisz jako gość
Świąteczne zbiórki żywności uczniów CEZIU „Kopernik” (foto)

Świąteczne zbiórki żywności uczniów CEZIU „Kopernik” (foto)

Wolontariusze z CEZiU „Kopernik”, jak co roku w grudniu, uczestniczyli w świątecznej zbiórce żywności.
zobacz więcej
Kobieta w małym mieście - blaski i cienie

Kobieta w małym mieście - blaski i cienie

My, mieszkanki małych miast, tęsknimy za wielkim światem, nie doceniając czasem naszego spokojnego życia. Taką refleksją rozpoczęła się dyskusja „Kobieta w małym mieście –  blaski i cienie”, którą miałam przyjemność poprowadzić z Wyszkowiankami 12 marca, podczas trwania targów dla kobiet. 
zobacz więcej
Bale Karnawałowe w Przedszkolu nr 9 (foto)

Bale Karnawałowe w Przedszkolu nr 9 (foto)

27 stycznia odbył się Bal Karnawałowy. W ten długo wyczekiwany dzień w przedszkolu już od rana pojawiały się bajkowe postacie: wróżki, rycerze, policjanci, czarownice, Spidermeni i wiele innych. Wystrój sali balowej wprowadzał w bajkowy nastrój i zachęcał do wesołej zabawy. Dzieci bawiły się wyśmienicie, a skoczna i rytmiczna muzyka zachęcała do tańca. W salach czekał na dzieci słodki poczęstunek przygotowany przez rodziców.
zobacz więcej
Jak być lepszym od siebie samego? Relacja z wakacyjnego wyjazdu nauczycieli I LO na szkolenia do Cam

Jak być lepszym od siebie samego? Relacja z wakacyjnego wyjazdu nauczycieli I LO na szkolenia do Cam

„Celem nie jest bycie lepszym od kogoś innego, lecz bycie lepszym od tego, kim samemu było się wcześniej.” Te słowa XIV Dalajlamy przyświecały grupie siedmiu nauczycieli, którzy w lipcu tego roku wyruszyli do Cambridge w Wielkiej Brytanii w ramach projektu „Podniesienie kompetencji językowych i zawodowych nauczycieli I LO w Wyszkowie.” Projekt finansowany był w ramach programu Erasmus+ Edukacja szkolna – Mobilność kadry edukacji szkolnej.
zobacz więcej

Sonda

Czy jesteś za ograniczeniem kadencyjności wójtów i burmistrza?
55.96% (108 głosów)
44.04% (85 głosów)