Prawie 3 tys. zł stracił wyszkowianin, który - zaniepokojony wiadomością SMS, że grozi mu odłączenie prądu - kliknął w link od oszustów podających się za jednego z największych dostawców energii w Polsce.
Wysyłanie wiadomości przypominających wezwania do zapłaty to coraz popularniejsza metoda oszustów. SMS-y mają podobną treść: „Na dzień … zaplanowano odłączenie energii elektrycznej! Prosimy uregulowanie należności w kwocie… (zazwyczaj kilku złotych)”. Do SMS-a załączony jest niebezpieczny link rzekomo przekierowujący do płatności. W taki właśnie sposób, klikając w przesłany adres internetowy, za pomocą kodu BLIK wyszkowianin stracił prawie 3 tys. zł. Kiedy mężczyzna zorientował się, że został oszukany, szybko zablokował dostęp do mobilnej bankowości i powiadomił policję.
Wyszkowscy mundurowi radzą, by w przypadku otrzymania podejrzanej wiadomości jak najszybciej skontaktować się z infolinią i wyjaśnić sprawę. Należy unikać wchodzenia na nieznane nam linki, z ograniczonym zaufaniem podchodzić do wiadomości wysyłanych drogą mejlową lub SMS-ową.