Jubileusz Eleganzy (foto)

Wydarzenia

Jubileusz Eleganzy (foto)

13.11.2018
autor: Sylwia Bardyszewska
Polska marka Eleganza w wyszkowkim Społem obecna jest już od 10 lat. Pracownicy i goście z całej Polski jubileusz świętowali w środę 7 listopada. Niewątpliwą atrakcją wieczoru był występ Zespołu Pieśni i Tańca „Oberek”, który w tym roku również obchodzi 10-lecie.
Podczas oficjalnej części jubileuszu w „Wyszkowiance” – najstarszym lokalu wyszkowskiej PSS „Społem” powitała prezes Jadwiga Tofel oraz przewodniczący rady nadzorczej Edward Groniecki i jego zastępczyni Teresa Chodkowska. Do Wyszkowa przyjechali, by wspólnie świętować i obejrzeć nasze salony, goście z Krakowa, Rzeszowa, Białegostoku, Łodzi, Białej Podlaskiej i Warszawy. A gratulacje złożyli emerytowany prezes Krajowego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Spożywców (zrzesza 273 spółdzielnie) Jerzy Rybicki oraz obecny wiceprezes Szymon Fabisiak.
Jadwiga Tofel podziękowała z kolei za wsparcie przed wprowadzeniem do Wyszkowa Eleganzy, zwłaszcza, że marka funkcjonowała wówczas tylko w dużych salonach. – To zdało egzamin, cieszymy się, że taką markę mamy. Cieszymy się, że jesteśmy razem z wami – zwróciła się do gości.
Szczególnie ciepło powitała Irenę Psiuk, koordynatorkę marki Eleganza. –  Inicjatywa wspólnego działania już ma ponad 23 lata – podkreślił gość.
Sieć salonów odzieżowych pod wspólną marką handlową Eleganza powstała z inicjatywy Porozumienia Domów Handlowych „Społem”. Porozumienie zawiązano, by ułatwić pracę sklepów w trudnych dla handlu latach 80. i 90. Obecnie Eleganza obecna jest w 16 salonach w całej Polsce, w tym dwóch w Wyszkowie. Salon Eleganza – świat dobrych ubrań w sklepie „Sezam” powstał w 2008 r., rok później w pawilonie handlowym „Tęcza”. – Postanowiliśmy skorzystać ze wspólnych zakupów, lepszych, wynegocjowanych warunków – mówi Jadwiga Tofel. – W pierwszym okresie dynamika sprzedaży wyniosła 150%. W jednym i drugim sklepie miesięczne obroty wynoszą ok. 100 tys. zł. Eleganza to dobra oferta dla osób dojrzałych. Ale mamy coraz więcej młodszych klientek. Można u nas kupić coś wyjątkowego, co odróżnia nas od sieciówek. 
- W skali kraju obroty marki wynoszą 90 mln zł – dodaje Irena Psiuk. – W 2011 i 2012 r. uzyskaliśmy certyfikat Dobra Marka przyznawany przez Forum Biznesu, w 2017 r. – Marka Polska. Jesteśmy coraz bardziej rozpoznawalni, ale cały czas na tym pracujemy. W 2016 r. twarzą naszej marki była Izabela Trojanowska. Dla naszych dostawców jesteśmy dobrym partnerem, cieszymy się szacunkiem, choćby ze względu na solidność w dotrzymywaniu terminów płatności. Co bardzo istotne, pracujemy nad załogą. Kładziemy duży nacisk na techniki sprzedaży, materiałoznawstwo, stylizacje. Kiedy weszłam dziś do salonów w Wyszkowie, zobaczyłam duże zmiany na plus.
Prezes Tofel powitała również przedstawicieli zespołu Oberek: jego założycielkę Danutę Deptułę (byłego pracownika „Społem”) oraz Jana Hryniewicza, wieloletniego przewodniczącego rady nadzorczej PSS „Społem”. W tym roku Oberek również obchodzi 10-lecie. – Za chwilę 100-lecie odzyskania przez Polskę niepodległości – zauważyła Danuta Deptuła. – Chcemy zaprezentować repertuar związany z tym jubileuszem i pokazać kawałek naszego regionu. A jesteśmy na terenie Kurpi Białych.
Publiczność chętnie włączała się do wspólnej zabawy, w czym pomogły okolicznościowe śpiewniki. Trudno było odmówić również członkom zespołu, którzy zaprosili również do tańca… oberka i polki.
Nina Wiśniewska - kwiecień 2023
Komentuj, logując się przez Facebooka, Google+, Twittera, Disqus LUB pisz jako gość