Z dniem 17 czerwca 2017 r. zaczęły obowiązywać nowe przepisy dotyczące usuwania drzew. Zmiany odnoszą się głównie do osób fizycznych, które od dnia 1 stycznia br. mogły usuwać bez zezwolenia drzewa z terenu własnej nieruchomości, na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej.
Według nowych regulacji prawnych, osoba fizyczna, która chce usunąć drzewa z terenu nieruchomości stanowiącej jej własność, na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej, jest zobowiązana zgłosić to do Urzędu Gminy.
Obowiązkiem zgłoszenia zostały objęte drzewa, których obwód pnia mierzony na wysokości 5 cm przekracza:
• 80 cm – w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego,
• 65 cm – w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego,
• 50 cm – w przypadku pozostałych gatunków drzew.