SOMIANKA: Koniec wakacji pełen wrażeń (foto)

Powiat

21.09.2018
autor: Org.
Gminny Ośrodek Kultury w Somiance zorganizował na koniec wakacji dwudniowy, rodzinny wyjazd do Krakowa i Parku Rozrywki „Energylandia” w Zatorze.

Pierwszego dnia, po kilkugodzinnej podróży autokarem, odwiedziliśmy piękne miasto, jakim jest Kraków. Tam czekała pani przewodnik, która pokazała nam najważniejsze symbole miasta i w ciekawy sposób o nich opowiedziała. Zaczęliśmy od pamiątkowego zdjęcia przy rzeźbie smoka wawelskiego, która zieje prawdziwym ogniem (zasilana jest gazem ziemnym). Zwiedziliśmy katedrę na Wawelu (przy wejściu do niej znajdują się kości, uznawane za szczątki smoka, które, jeśli spadną z łańcucha nastąpi koniec świata). Największe wrażenie wywarła na nas Kaplica Zygmuntowska oraz znajdujące się w niej groby dawnych władców Polski. Zatrzymaliśmy się na chwilę przy grobie marszałka Józefa Piłsudskiego oraz pary prezydenckiej Marii i Lecha Kaczyńskich. Następnie ruszyliśmy na rynek. Zwiedziliśmy Kościół Mariacki oraz wysłuchaliśmy słynnego hejnału. Kościół zachwycił nas swoimi misternymi zdobieniami. Kolejnym punktem były Sukiennice, w których oglądaliśmy pięknie wykonane ozdoby i zakupiliśmy pamiątki dla bliskich.
Drugi dzień spędziliśmy w „Energylandii”. To największy Park Rozrywki w Polsce, podzielony na kilka stref tematycznych – kolejki górskie, karuzele, zjeżdżalnie, amfiteatry, w których odbywają się zapierające dech w piersiach pokazy czy tarasy widokowe, z których można podziwiać panoramę parku – więc każdy znalazł coś dla siebie.
Nie zabrakło również atrakcji dla osób o mocnych nerwach, takich jak: Mega Coaster Hyperion, rollercoaster Mayan, Aztec Swing, Space Gun itp. Emocji było co niemiara, poziom adrenaliny wzrastał u wielu już tylko od patrzenia, a uczestnicy puentowali wyjazd słowami – było super, wracamy tu za rok.
Wybory 2024 - Iwona Wyszyńska
Komentuj, logując się przez Facebooka, Google+, Twittera, Disqus LUB pisz jako gość