Jak być lepszym od siebie samego? Relacja z wakacyjnego wyjazdu nauczycieli I LO na szkolenia do Cam

Od czytelników

Jak być lepszym od siebie samego? Relacja z wakacyjnego wyjazdu nauczycieli I LO na szkolenia do Cam

08.09.2016
autor: ILO
„Celem nie jest bycie lepszym od kogoś innego, lecz bycie lepszym od tego, kim samemu było się wcześniej.” Te słowa XIV Dalajlamy przyświecały grupie siedmiu nauczycieli, którzy w lipcu tego roku wyruszyli do Cambridge w Wielkiej Brytanii w ramach projektu „Podniesienie kompetencji językowych i zawodowych nauczycieli I LO w Wyszkowie.” Projekt finansowany był w ramach programu Erasmus+ Edukacja szkolna – Mobilność kadry edukacji szkolnej.
Jako pierwsza wyruszyła p. Renata Hyrycz (nauczyciel języka angielskiego), aby w dniach od 4 do 16 lipca wziąć udział w kursie „Bringing British Culture to Life”. Następnie, w dniach od 1 do 13 sierpnia p. Agnieszka Banaszek (nauczyciel biologii), p. Grażyna Piotrowicz (język francuski), p. Jacek Iciak (matematyka) i p. Jan Kowalczyk (fizyka) szlifowali swoje umiejętności językowe na kursie „Language Improvement for Teachers”; p. Wojciech Chaciński (język angielski) rozwijał swój warsztat na kursie „Educational Technology Today” oraz p. Ewa Torebko (język angielski) poznawała tajniki szkolenia nauczycieli na kursie „Becoming a Teacher Trainer”.
Wszystkie kursy organizowane były przez Bell Teacher Campus w Cambridge, jedną z wiodących instytucji zajmujących się szkoleniem nauczycieli. Podczas dwutygodniowego pobytu w wyjątkowo malowniczym Cambridge mieliśmy nie tylko okazję podnosić swoje kompetencje językowe, poznawać nowe metody i formy pracy czy rozwijać się jako nauczyciele, ale również nawiązać wiele znajomości z pedagogami z całego świata i doświadczyć życia w wielokulturowej Wielkiej Brytanii. Zakwaterowani byliśmy w zabytkowym i pełnym zieleni Homerton College,  który od uniwersyteckiego i turystycznego centrum Cambridge dzielił zaledwie półgodzinny spacer. Każdy dzień zaczynaliśmy od śniadania serwowanego w jadalni jakby żywcem przeniesionej ze szkoły Harry’ego Pottera. Sesje poranne i przedpołudniowe spędzaliśmy na swoich głównych kursowych zajęciach, podczas których intensywnie się uczyliśmy. Popołudnia i wieczory pełne były dodatkowych zajęć, warsztatów, wykładów i wycieczek. Każdy z nas indywidualnie wybierał zajęcia, w których chcieliśmy wziąć udział, a wybór był ogromny, i często żałowaliśmy, że nie możemy być w kilku miejscach jednocześnie. Były zajęcia dotyczące motywacji, nauczania dwujęzycznego, innowacji, zarządzania klasą, uczenia sprawności mówienia, zmieniającego się ciągle języka angielskiego, brytyjskiego humoru, Brexitu, Szekspira i wiele, wiele innych. Mieliśmy również możliwość wziąć udział jako widzowie i uczestnicy w dwóch koncertach, sprawdziliśmy swoją wiedzę o świecie w klasycznym pub quizie poprowadzonym przez charyzmatycznego trenera Jima Scrivenera, dyrektora naukowego Bell Teacher Campus.
Pobyt w Cambridge i w Wielkiej Brytanii nie byłby kompletny bez zwiedzania. Wspaniałe miasto uniwersyteckie jakim jest Cambridge ma zwiedzającym wiele do zaoferowania: zabytkowe college, kościoły, muzea i rzeka Cam. Każdy z nas miał okazję zobaczyć i doświadczyć czegoś nowego, często związanego z naszymi pasjami i nauczanym przedmiotem, np. przejść się matematycznym mostem zbudowanym bez użycia gwoździ, zobaczyć historyczną kolekcję kalkulatorów i mikroskopów oraz notatki, hamak i kałamarz Karola Darwina, zajrzeć do pokoju Izaaka Newtona, spędzić czas wśród obrazów Williama Turnera i Johna Constable’a, obejrzeć spektakl autorstwa Williama Szekspira, posłuchać barwnych opowieści podczas wycieczki łodzią czy też zwiedzić miasto podążając ścieżką kulinarnych przysmaków. W czasie weekendu mogliśmy zwiedzić Londyn ze wszystkimi obowiązkowymi zabytkami, zajrzeć do królewskiej rezydencji Sandringham i zamoczyć stopy w morzu w Hunstanton.
Trudno było pożegnać się z miastem i z nauczycielami, których tam poznaliśmy. Wróciliśmy pełni niezapomnianych wrażeń, naładowani pozytywną energią, gotowi dzielić się zdobytą wiedzą i umiejętnościami z naszymi uczniami i innymi nauczycielami. Doświadczenie pobytu w Cambridge polecamy każdemu nauczycielowi, który chce być lepszym od tego, kim sam był wcześniej.
Nina Wiśniewska - kwiecień 2023
Komentuj, logując się przez Facebooka, Google+, Twittera, Disqus LUB pisz jako gość
Zespół Future Perfect bezpłatnie udostępnia zestawy do nauki lekcji języka angielskiego

Zespół Future Perfect bezpłatnie udostępnia zestawy do nauki lekcji języka angielskiego

Zespół Future Perfect zachęca do skorzystania z zestawów przygotowanych przez zespół Future Perfect. Zestawy są oparte na wymaganiach leksykalnych egzaminu maturalnego, ale także nauczyciele szkół podstawowych znajdą wśród nich wiele cennych materiałów.
zobacz więcej
Konkurs recytatorski utworów Jana Brzechwy. Jaki jest twój ulubiony utwór?

Konkurs recytatorski utworów Jana Brzechwy. Jaki jest twój ulubiony utwór?

Przez odpowiednią literaturę dla dzieci kształtuje się przyszłego czytelnika. Te słowa Jana Brzechwy przyświecały kolejnej edycji Gminnego Konkursu Recytatorskiego utworów patrona Szkoły Podstawowej w Lucynowie. Wzięli w niej udział uczniowie szkół podstawowych z gminy Wyszków.
zobacz więcej
Wielkanocne Warsztaty w Zespole Szkół Specjalnych w Brańszczyku (FOTO)

Wielkanocne Warsztaty w Zespole Szkół Specjalnych w Brańszczyku (FOTO)

W dniach 21-22 marca 2024r. w Zespole Szkół Specjalnych w Brańszczyku zorganizowane zostały dla uczniów tematyczne warsztaty wielkanocne. Celem, jaki przyświecał warsztatom było propagowanie i kultywowanie tradycji związanych z okresem Świąt Wielkanocnych, tworzenie warunków do podejmowania aktywności twórczej oraz umiejętności pracy w grupie. Warsztaty były formą szkolnych rekolekcji wielkopostnych integrujących środowisko i kształtujących postawę szacunku do polskich tradycji i obrzędów.
zobacz więcej
Technologia pomaga palaczom znaleźć mniej szkodliwe alternatywy

Technologia pomaga palaczom znaleźć mniej szkodliwe alternatywy

Niestety, mimo podejmowanych na przestrzeni lat działań edukacyjnych i kampanii społecznych, liczba palaczy na świecie, w tym również w Polsce, nie zmniejsza się. Zdaniem niektórych ekspertów, przede wszystkim z uwagi na nieodpowiednio prowadzoną pozbawioną realnego podejścia politykę antynikotynową. 
zobacz więcej