Strona internetowa dla małej firmy

Wydarzenia

Strona internetowa dla małej firmy

18.01.2019
autor: Red.
Firmy lokalne bardzo często rezygnują z własnej strony internetowej motywując to wysokimi kosztami. Ten pogląd rozciągany jest na całą działalność w internecie i bardzo często firma w sieci po prostu nie istnieje.
 

Reklama jest potrzebna każdej firmie, nawet małej, działającej lokalnie na małą skalę. Dość często właściciele takich firm uważają, że reklamy na banerach obok firmy i polecenia klientów są wystarczające do codziennego funkcjonowania przedsięwzięcia. Do pewnego czasu tak jest, ale tylko do czasu aż pojawi się konkurencja, która zainwestuje w nowoczesną reklamę. Przedsiębiorcy nie zdają sobie sprawy z siły reklamy w internecie, skrzętnie omijają ten temat, uważając, że dla nich to za drogo. Nie wiedzą, że pewne działania marketingowe w sieci można prowadzić za darmo, a przynajmniej niewielkim nakładem środków.

Firma, żeby zaistnieć w internecie powinna zacząć od wykonania wizytówki w portalu Google dla Firm. Można to zrobić samodzielnie bez żadnych kosztów,a w sprzyjających warunkach widoczność w wynikach wyszukiwania w Google jest natychmiastowa. Polega to na tym, że Google promuje firmy lokalne wyświetlając ich wizytówki na pierwszej stronie wyników pod pewnymi warunkami. Najważniejszy warunek to wizytówka zoptymalizowana pod kątem słów kluczowych, które są geolokalizowane. Są to słowa kluczowe, na które wyświetlane są wyniki promujące strony internetowe lokalnych firm oraz wizytówki Google. Jeżeli taka wizytówka jest zweryfikowana to dodatkowo pojawia się również na mapach Google. Drugi sposób to założenie profilu firmowego na Facebooku i budowanie zasięgu. W obydwu przypadkach podaje się najważniejsze dane o firmie i jej ofercie, a także dane kontaktowe umożliwiające kontakt z potencjalnymi klientami. Obydwie formy można wspomagać płatnymi reklamami.
 


 

Żadne z powyższych działań marketingowych nie wymaga zakładania strony internetowej na własnym adresie, ale w praktyce jest to nieuniknione. W trakcie działania firma podaje do wiadomości wiele najróżniejszych informacji. Trudno pisać dłuższe teksty we wszystkich miejscach, więc pisze się w jednym, czyli na własnej stronie internetowej. W pozostałych kanałach zostawia się zajawki z linkami, które prowadzą do właściwej strony internetowej firmy. Niestety wielu przedsiębiorców rezygnuje z budowy i utrzymywania własnej strony internetowej z uwagi na przewidywane duże koszty. Tymczasem własna strona internetowa to nie tylko miejsce do publikowania aktualności. To przede wszystkim efektywny kanał sprzedaży o raz podstawowy kanał komunikacji z klientami. Systematycznie buduje się również markę, na przykład udzielając porad z z zakresu własnej działalności. Własna strona internetowa firmy to miejsce w sieci, do którego kierują wszystkie reklamy lub wzmianki nie tylko internetowe, ale z innych form marketingu. Prosty adres internetowy czasem bywa lepszy do informowania niż rozbudowana nazwa w rodzaju „Przedsiębiorstwo Produkcyjno Handlowe...” (o potrzebie posiadania strony internetowej - https://pageandshop.pl/blog/posts/czy-freelancerowi-pomaga-wlasna-strona-internetowa).

Jak zbudować własna stronę internetową? Jest kilka sposobów, poczynając od samodzielnej budowy strony z użyciem jednego z popularnych systemów zarządzania treścią. Trzeba jedynie wykupić hosting, zarejestrować domenę i mieć trochę umiejętności. Inny sposób to wykorzystanie płatnych kreatorów stron internetowych. Właściciel firmy utrzymuje do dyspozycji wszystkie narzędzia, sam buduje stronę, ale jest zwolniony ze wszystkich innych czynności, o których trzeba pamiętać. Największe firmy zatrudniają całe grupy pracowników do budowy i utrzymania własnej strony internetowej, ale dla małych firm jest to poza finansowym zasięgiem. Małe firmy mogą zlecić te zagadnienia zewnętrznej firmie za miesięczny abonament, co jest często spotykanym rozwiązaniem, ale wcale nie najtańszym. Cenowo nie do przebicia jest oferta płatnych kreatorów stron z abonamentem zazwyczaj nie przekraczającym 100 zł (więcej na ten temat - https://pageandshop.pl/blog/posts/jak-zalozyc-strone-internetowa-).

Na pewnym etapie większość właścicieli firm dojrzewa do decyzji o budowie i utrzymaniu własnej strony internetowej. Należy dobrze się zastanowić w jakim modelu to robić, bo to decyzja na dłużej.

Nina Wiśniewska - kwiecień 2023
Komentuj, logując się przez Facebooka, Google+, Twittera, Disqus LUB pisz jako gość