Masło orzechowe - jakie są jego zalety i które najlepiej wybrać

Wydarzenia

Masło orzechowe - jakie są jego zalety i które najlepiej wybrać

26.06.2018
autor: Red.
Masło orzechowe to popularny przysmak, w którym gustują przede wszystkim Amerykanie, ale staje się coraz popularniejszy również w Polsce. To dobrze, bo jego właściwości prozdrowotne są godne uwagi – pod warunkiem, że spożywa się wysokiej jakości masło orzechowe. Jak je rozpoznać i dlaczego warto po nie sięgać? Przeczytaj artykuł i dowiedz się już teraz.

Właściwości masła orzechowego

Masło orzechowe wytwarza się poprzez mielenie orzechów pod ciśnieniem, w efekcie czego powstaje dobrze znana pasta, która znakomicie nadaje się do smarowania kanapek czy jako dodatek do wypieków. Smak nie jest bynajmniej jedyną zaletą masła orzechowego, ponieważ ma ono liczne właściwości prozdrowotne i świetnie spisuje się zarówno na diecie masowej, jak i redukcyjnej. Zawartość niezbędnych dla organizmu nienasyconych kwasów tłuszczowych poprawia ogólne funkcjonowanie organizmu, jak również przyczynia się do utraty tkanki tłuszczowej. Ten sam efekt pozwala osiągnąć znajdujące się w składzie masła orzechowego białko, które wpływa pozytywnie na budowanie masy mięśniowej. Korzystnymi dla zdrowia składnikami są też potas, witamina E, błonnik i magnez.

Jak wybrać masło orzechowe

Jeśli chodzi o wybór masła orzechowego, to nie jest on wcale taki łatwy, jak mogłoby się wydawać. Masło masłu nierówne, dlatego warto mieć świadomość, na co zwracać uwagę przy kupnie. Otóż najważniejszym czynnikiem, który należy uwzględnić, jest zawartość orzechów w danym produkcie. Niestety, większość szeroko dostępnych maseł orzechowych zawiera tylko ok. 60-90% orzechowych, podczas gdy na pozostałe 10-40% składają się różnego rodzaju „dodatki”, które z punktu widzenia konsumenta są nie tylko zbędne, ale również szkodliwe. Ich zastosowanie wynika oczywiście z kwestii finansowych, ponieważ firmy produkujące masła orzechowe w ten sposób oszczędzają, zastępując wartościowe i siłą rzeczy droższe orzechy innymi, tańszymi, ale niepożądanymi dla klientów składnikami.

O jakie składniki chodzi? Jeśli wybierasz masło orzechowe, zwróć uwagę na etykietę i sprawdź, co się w nim znajduje oprócz samych orzechów. Tłuszcz palmowy, olej słonecznikowy, syrop glukozowy, sól, cukier – to najczęściej dodawane składniki mające na celu obniżyć koszty produkcji i poprawić konsystencję masła. Dlatego lepiej unikać tego typu produktów i poszukiwać masła orzechowego wyższej jakości, które składa w 100% z orzechów. Takie produkty są dostępne w naszym sklepie SFD, by wymienić chociażby Peanut Butter od SFD Nutrition, Peanut Butter Crunchy od AllNutrition czy Cashew Butter firmy Ostrovit.

Kolejna kwestia to rodzaj orzechów zastosowanych do produkcji masła. Najczęściej spotyka się prażone orzechy ziemne, znane również jako arachidowe lub prościej – fistaszki. Jak można się domyślać, ich wybór przez producentów wynika z faktu, że są jednymi z najtańszych orzechów dostępnych na rynku. Nie odbiera to im jednak wielu pozytywnych właściwości, bo mimo stosunkowo niskiej ceny popularne fistaszki są naprawdę zdrowe. Poza tym w sklepie SFD otrzymasz masła orzechowe z nerkowców, migdałów, a także z kokosa czy sezamu.

Artykuł powstał przy współpracy z http://www.sfd.pl

Komentuj, logując się przez Facebooka, Google+, Twittera, Disqus LUB pisz jako gość
Odwiedź naszą stronę www Odwiedź nas na facebooku
Odwiedź naszą stronę www Odwiedź nas na facebooku
Odwiedź naszą stronę www Odwiedź nas na facebooku
manhattan