Gdy przedsiębiorca ma długi w ZUS

Wydarzenia

Gdy przedsiębiorca ma długi w ZUS

18.09.2016
autor: Redakcja (opr.)
Od września zmienia się sposób obsługi klientów z zadłużeniem w ZUS. Ma przypominać bezpośrednią obsługę klienta firmowego w banku. Zadłużony płatnik składek będzie obsługiwany przez wybranych pracowników ZUS. Pomogą w wypełnieniu dokumentów, poprowadzą także przez wszystkie formalności oraz kompletowanie niezbędnej dokumentacji. 
- Klienci pozytywnie odbierają tę zmianę. Cieszą się, że ta sama osoba kontaktuje się z nimi na każdym etapie rozpatrzenia sprawy. Mają świadomość, że znamy wszystkie szczegóły związane z danym przypadkiem i doceniają to – tak o nowej formie obsługi klientów mówi Danuta Orzechowska, doradczyni ds. ulg i umorzeń z Inspektoratu ZUS w Ostrołęce.
- Zadłużenie w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych to poważny problem przedsiębiorcy, nie jest on jednak niemożliwy do rozwiązania. Zakład proponuje zainteresowanym wiele form pomocy spłaty zobowiązań, takich jak odroczenie terminu płatności lub rozłożenie zaległości na raty. Mogą one przyczynić się do uratowania firmy – mówi Andrzej Ścibło, dyrektor oddziału ZUS w Płocku – Stanowisko doradcy, poza pozostałymi zaletami, pomaga trafnie dobrać formę pomocy do sytuacji finansowej dłużnika – dodaje.
Usługa doradcy ds. ulg i umorzeń realizowana jest w kilku oddziałach ZUS. Docelowo nowe rozwiązanie będzie sukcesywnie wprowadzane w całej Polsce.
Nina Wiśniewska - kwiecień 2023
Komentuj, logując się przez Facebooka, Google+, Twittera, Disqus LUB pisz jako gość