Czy joga jest dobra na kręgosłup?

Wydarzenia

Czy joga jest dobra na kręgosłup?

15.05.2020
autor: materiał zewnętrzny
W dzisiejszych czasach zdrowy kręgosłup to luksus, którym cieszy się bardzo niewiele osób. Badania dowiodły, że z roku na rok coraz więcej osób boryka się ze schorzeniami kręgosłupa. Co ciekawe, mówimy zarówno o tych starszych osobach, jak i młodszych. Przyjmowanie leków przeciwbólowych nigdy nie rozwiąże naszego problemu, a tylko go zamaskuje. Bardzo skutecznym sposobem na walkę z bólami oraz chorobami kręgosłupa jest joga. Ponadto, jest to bardzo tanie rozwiązanie, gdyż jedyne, w co się musimy zaopatrzyć to odpowiednia mata do jogi. Co warto wiedzieć na ten temat?
 

Kto powinien rozważyć jogę kręgosłupa?

Joga przynosi naprawdę wiele pozytywnych skutków. Nie możemy jednak zapomnieć, że należy trenować regularnie oraz z pomocą profesjonalnego terapeuty. Dla kogo jest joga kręgosłupa? To ćwiczenia, które przede wszystkim dedykowane są osobom, które cierpią na różne bóle pleców, wszelkiego rodzaju choroby zwyrodnieniowe spowodowane wiekiem, a nawet schorzenia krążka międzykręgowego. Ćwiczenia tego typu to również świetne rozwiązanie dla osób, które jedynie chcą wzmocnić swój kręgosłup, aby uniknąć wyżej wymienionych schorzeń. Mówiąc krótko, praktykowanie jogi to jedna z najpopularniejszych oraz najskuteczniejszych form dbania o swój kręgosłup. Pozwala nam ona zadbać o swoje plecy, pozbyć się bólu u uciec przed wszelkiego rodzaju schorzeniami.
 

Jak joga wpływa na kręgosłup?

Działanie jogi na kręgosłup jest wręcz nieocenione. To niezwykle skuteczny lek na wszelki bóle kręgosłupa oraz idealna metoda, która pozwala nam radzić sobie z wszelkiego rodzaju schorzeniami. Pozycje jogi bardzo pozytywnie oddziałują na nasze plecy. Przede wszystkim pozwalają się nam pozbyć wszelkich dolegliwości bólowych oraz wzmacniają, oraz rozciągają mięśnie. Co więcej, skutkują także niwelowaniem pieczenia, sztywności czy gniecenia. Znacząco poprawiają siłę ścięgien oraz mięśni, oraz prowadzą do zwiększenia elastyczności mięśni.

Asany, czyli pozycje jogi powodują uelastycznienie stawów oraz prostują kręgosłup. Wszelkie ćwiczenia sprawiają, że kręgosłup osoby ćwiczącej jogę pracuje w wiele kierunkach, co skutkuje jego zdrowotnością oraz giętkością. Co więcej, joga oddziałuje również na nasze samopoczucie. Każdy przecież wie, że wiele bólów spowodowanych jest ciągłym napięciem oraz stresem. Nie możemy także zapomnieć, że ćwiczenie jogi sprawi, że całe plecy stają się znacznie lepiej ukrwione. Warto również wspomnieć, że nasza równowaga statyczna zostaje przywrócona, narządy ruchu zostają odciążone, a krążenie krwi znacząco się poprawia.
 

Jakie ćwiczenia jogi warto wykonywać na kręgosłup?

Na wszelkie dolegliwości oraz bóle kręgosłupa, które spowodowane są chorobami czy przeciążeniami, świetnie sprawdzą się pozycje stojące. Skutkują one uelastycznieniem oraz odciążeniem kręgosłupa. Bardzo dobre są również pozycje leżące oraz te, które wymagają rotacji kręgosłupa. W ich wypadku nie możemy zapomnieć o zakupie odpowiedniej kauczukowej maty do jogi. Pozycje leżące poważnie odciążają nasz kręgosłup oraz niwelują wszelkie bóle, oraz są polecane głównie osobom, które wiele godzin spędzają przed komputerem. Z kolei pozycje wymagające rotacji kręgosłupa nie dość, że usuwają napięcie z przykręgosłupowych mięśni, to jeszcze poprawiają krążenie.

Jak widać, joga to jeden z najlepszych sposobów na radzenie sobie z bólami kręgosłupa. Nie możemy jednak zapomnieć o jednej bardzo ważnej rzeczy, jaką są maty do jogi. Bez nich każde ćwiczenie będzie bardzo bolesne, a jego skutki nie będą takie, jakich byśmy oczekiwali.

MajsterPlus728x240
Komentuj, logując się przez Facebooka, Google+, Twittera, Disqus LUB pisz jako gość
Zitcom

Najczęściej komentowane

Zitcom