Powiat

1 / 4

RZĄŚNIK: O zdrowym stylu życia (foto)

13.05.2016
autor: Małgorzata Turek
Pani dietetyk zwróciła uwagę, aby sprawdzać na produktach datę ważności oraz zawartość  składników, takich jak: białko, błonnik, tłuszcz, cukier, konserwanty, sztuczne barwniki i tzw. „E”. Oczywiście należy wybierać żywność najzdrowszą. 
Prowadząca zapoznała słuchaczy z piramidą żywieniową, wskazała, jakich produktów należy spożywać najwięcej, z których powinniśmy zrezygnować lub ograniczyć ich spożywanie. Zaleciła konsumpcję dużej ilości warzyw pod różną postacią, a także dwa razy dziennie jeść owoce. Pamiętać należy, aby posiłki były smaczne, zdrowe i kolorowe.  
Podkreśliła również, aby w ciągu dnia spożywać pięć posiłków. Śniadanie należy obowiązkowo jeść, ponieważ jest to najważniejszy posiłek, który dostarcza organizmowi energii i innych potrzebnych składników. 
Zaleciła picie wody (od 1,5 l do 2 l dziennie), ale przestrzegła przed piciem  wód smakowych. Dobrej jakości soki mogą zastąpić owoce, natomiast woda jest niezbędna do nawodnienia organizmu i prawidłowego funkcjonowania procesów trawiennych.
Uczniowie powinni zwracać uwagę na to, co jedzą, jak jedzą i wdrażać, już od najwcześniejszych lat, zdrowe nawyki żywieniowe.
Tekst: Małgorzata Turek, Zdjęcia: Marta Zwalińska
 
Office Expert
Komentuj, logując się przez Facebooka, Google+, Twittera, Disqus LUB pisz jako gość
Odwiedź naszą stronę www Pobierz najnowszą gazetkę promocyjną Odwiedź nas na facebooku
Odwiedź naszą stronę www Pobierz najnowszą gazetkę promocyjną Odwiedź nas na facebooku
fotobudka star - czarne tło